Känns som om man borde få till en mycket snyggare lösning ifall man vred hela paketet till höger sida istället.
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
T tergo skrev:
är det ett nymonterat avlopp eller har det fungerat tidigare ?
Allt under diskhon är nytt. Och det har fungerat hyfsat ganska länge men nu är det inte alls bra.
 
Tack för alla svar! Men då gissar jag att nästa steg är att ringa en rörkille som har verktyg för att rensa röret längre ner? Eller finns det något man kan köpa för att göra själv?
 
  • Gilla
johan.eriksson84
  • Laddar…
T tergo skrev:
om du har en 50mm avloppsböj i skåpbottnen har du då sågat av 40mm delen på slangen ?
sista bilden i länken
[länk]
Ja precis!
 
Köp en vakuumventil för avlopp.
Då får du in luft.

Hos oss:

Avloppssystem under köksbänk med flera rör och en vakuumventil synlig installerad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
johan.eriksson84
  • Laddar…
J johan.eriksson84 skrev:
Allt under diskhon är nytt. Och det har fungerat hyfsat ganska länge men nu är det inte alls bra.
Om det har fungerat innan och du inte har ändrat något så är det ju stopp. Köp en vaskpump! Billigare än att ringa rörkrökare.
 
  • Gilla
Göran Stjernberg
  • Laddar…
J johan.eriksson84 skrev:
Jag är helt nollad på kunskap i detta bara så alla vet :).

Men om det är stop längre ner. Dvs i grunden där var röret fortsätter. Varför rinner vattnet ner bra när röret inte sluter mot golvet?
har du rensat bakom det gröna locket?
 
  • Gilla
johan.eriksson84
  • Laddar…
Så nu har jag stoppat ner 8 meter kabel och rensat röret. Tror inte att det var stopp, kanske lite. Problemet med avrinning kvarstår men det är lite bättre nu än tidigare efter att jag rensat röret. Jag ska köpa en avloppsventil för att se om det för någon skillnad.
 
MultiMan
Det vanligaste i köksavlopp är fettavlagringar och det fixar inte ett vanligt rensband, iaf inte mer än precis där bandet går. Kanske därför det inte är helt bra. Högtryck är klart bättre då det lättare får rent rörens väggar också där fettet fastnar först.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.