Jag målade entretrappa, veranda och en betong trappa utomhus förra sommaren och de ser fortfarande fina ut! Med nils malmgrens enkomp. Helt ok! Sedan slits ju trappor något otroligt men det har faktiskt bara släppt lite lite där jag lagat och kanske inte fått bort all betonghud ordentligt...
 
hahalj
  • Gilla
genstruktur
  • Laddar…
Fick du den att täcka med så tunt lager som behövs för den skall vara diffusionsöppen? Eller fanns det inte någon max gräns på tjocklek?
 
hahalj
B BosseHansson skrev:
Fick du den att täcka med så tunt lager som behövs för den skall vara diffusionsöppen? Eller fanns det inte någon max gräns på tjocklek?
Jag följde instruktionerna, primer och sen två lager färg. Täcker jättebra. Den ska vara diffusionsöppen om man följer instruktionerna. Stod inget om någon max tjocklek, du får fråga tillverkaren. Vårt golv är iaf torrt och fint, och lättstädat.
 
J
Har du någon bild att bjuda på?
 
hahalj
J jalmars skrev:
Har du någon bild att bjuda på?
Här är en bild från när jag målat klart en sektion av källargolvet. Ser likadant ut idag, men mer bråte på golvet.

Nymålat grått golv, hörnrum, avlopp, betongväggar, osymmetrisk design, källare eller verkstad, renovering pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
joba_88 och 2 till
  • Laddar…
hahalj hahalj skrev:
Här är en bild från när jag målat klart en sektion av källargolvet. Ser likadant ut idag, men mer bråte på golvet.

[bild]
Snyggt! Hur har ytan hållit såhär 4 år senare? Var den så diffusionsöppen som du hoppades på?
 
hahalj
E Elsbth skrev:
Snyggt! Hur har ytan hållit såhär 4 år senare? Var den så diffusionsöppen som du hoppades på?
Jag målade golvet i våras, det kom annat emellan. Men så här 7 månader senare ser det lika fint ut, stenhård yta, inga missfärgningar, fuktfläckar eller färgsläpp. Kommer säkert hålla många år framöver.
 
  • Gilla
joba_88
  • Laddar…
hahalj hahalj skrev:
Jag målade golvet i våras, det kom annat emellan. Men så här 7 månader senare ser det lika fint ut, stenhård yta, inga missfärgningar, fuktfläckar eller färgsläpp. Kommer säkert hålla många år framöver.
Hej! Evigheter sedan inlägget, men hur står sig golvet med färgen idag?

Ha en fin dag!
 
hahalj
joba_88 joba_88 skrev:
Hej! Evigheter sedan inlägget, men hur står sig golvet med färgen idag?

Ha en fin dag!
Är jättenöjd, färgen sitter stenhårt och det ser lika bra ut idag. Rekommenderar verkligen denna epoxifärg.
 
  • Gilla
flamuren
  • Laddar…
hahalj hahalj skrev:
Är jättenöjd, färgen sitter stenhårt och det ser lika bra ut idag. Rekommenderar verkligen denna epoxifärg.
den här tråden är som en ultimat reklam och test för epoxi. Jag är såld - tänkte snåla på en julafärg annars 😅

Ska bli kul att följa den här tråden under år framöver. Hoppas du fortsätter besvara när folk undrar hur färgen står sig 😉👍
 
F flamuren skrev:
den här tråden är som en ultimat reklam och test för epoxi. Jag är såld - tänkte snåla på en julafärg annars 😅

Ska bli kul att följa den här tråden under år framöver. Hoppas du fortsätter besvara när folk undrar hur färgen står sig 😉👍
Epoxi är grymt. Mitt Biltema epoxy golv håller också fint efter några år. Hade lagt lite extra energi på att finspackla/avjämna golvet ordentligt såhär i efterhand. Färgen täcker inte ut som ett tjockt självutjämnande lager.
 
hahalj
F flamuren skrev:
den här tråden är som en ultimat reklam och test för epoxi. Jag är såld - tänkte snåla på en julafärg annars 😅

Ska bli kul att följa den här tråden under år framöver. Hoppas du fortsätter besvara när folk undrar hur färgen står sig 😉👍
Färgen står sig bra, är fortfarande jättenöjd. När vi bytte värmepump och vv-beredare för nån månad sen så blev det några mindre skrapmärken när de tunga pjäserna skulle baxas in på plats. Inte så konstigt, inte direkt normalt slitage. Får lägga på lite mer färg där.
 
hahalj
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Epoxi är grymt. Mitt Biltema epoxy golv håller också fint efter några år. Hade lagt lite extra energi på att finspackla/avjämna golvet ordentligt såhär i efterhand. Färgen täcker inte ut som ett tjockt självutjämnande lager.
Bra kommentar, hade gjort detsamma om jag hade haft mer tid på mig när golvjobbet gjordes. Samtidigt så hos oss är det grovyta, inget egentligt problem att golvytan är lite grov och rufflig. Ändå lättstädat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.