Jag har tänkt köpa en ny såg. Är det fogsvans,bågsåg,bordscirkel,bandsåg eller handcirkel jag behöver❓

Visst måste den billigaste jag hittar fungera lika bra som den dyraste❓
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
R
N Niq skrev:
Jag har tänkt köpa en ny såg. Är det fogsvans,bågsåg,bordscirkel,bandsåg eller handcirkel jag behöver❓

Visst måste den billigaste jag hittar fungera lika bra som den dyraste❓
Alltid i första hand en riktig motorsåg ju större desto bättre, i andra hand en sänksåg med skena sugen i nödfall..
Dessutom så verkar detta med motorsåg väcka en del känslor i vissa trådar där vissa tycks tro att ett körkort behövs😅🫣
 
Redigerat:
N Niq skrev:
Är det fogsvans,bågsåg,bordscirkel,bandsåg eller handcirkel jag behöver❓
Jag tror du klarar dej med ett bågfilsblad, tyst, sladdlöst, lätt att både bära och finansiera och inte svårt att förvara.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
R
F fribygg skrev:
Jag tror du klarar dej med ett bågfilsblad, tyst, sladdlöst, lätt att både bära och finansiera och inte svårt att förvara.
Låter som en tjuv😬
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Låter som en tjuv😬
Inte tycker du väl att @Niq ska bära runt en motorsåg och väcka hela kvarteret?
 
  • Wow
kashieda och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Jag har tänkt köpa en ny såg. Är det fogsvans,bågsåg,bordscirkel,bandsåg eller handcirkel jag behöver❓

Visst måste den billigaste jag hittar fungera lika bra som den dyraste❓
Det är väl klart, läste det på Facebook....
 
  • Wow
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Jag har tänkt köpa en ny såg. Är det fogsvans,bågsåg,bordscirkel,bandsåg eller handcirkel jag behöver❓

Visst måste den billigaste jag hittar fungera lika bra som den dyraste❓
En fogsvans är allt du behöver. Kan du inte lösa alla behov med enbart fogsvansen så ska du inte ha med hus att göra. Sälj huset och flytta in i hyresrätt!
 
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Fogsvans... är det så det heter när man kör med utefog och det blir en snutt som sticker ut som man måste gegga till med fingret?
 
  • Älska
kashieda
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Alltid i första hand en riktig motorsåg ju större desto bättre, i andra hand en sänksåg med skena sugen i nödfall..
Dessutom så verkar detta med motorsåg väcka en del känslor i vissa trådar där vissa tycks tro att ett körkort behövs😅🫣
Jag har ju förstås några motorsågar men nu villhöver jag något nytt
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Låter som en tjuv😬
Jag stjäl bara sånt som inte är mitt
 
  • Älska
  • Haha
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Jag tror du klarar dej med ett bågfilsblad, tyst, sladdlöst, lätt att både bära och finansiera och inte svårt att förvara.
Passar dom i bågsåg❓
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
S Stuff skrev:
En fogsvans är allt du behöver. Kan du inte lösa alla behov med enbart fogsvansen så ska du inte ha med hus att göra. Sälj huset och flytta in i hyresrätt!
Men jag äger ju huset med hyreslägenheter
 
  • Wow
kashieda
  • Laddar…
N Niq skrev:
Men jag äger ju huset med hyreslägenheter
Jasså. Du är en sån där kapitalist!
 
  • Ledsen
kashieda
  • Laddar…
S Stuff skrev:
Jasså. Du är en sån där kapitalist!
Ja jag använder pengar
 
  • Wow
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Ja jag använder pengar
Men du ska rullas i tjära och fjädrar om du går minsta krona plus på din uthyrning. Hyresvärdar ska ägna sig åt välgörenhet, inget annat!
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.