Hej!!!!!

Jag och min sambo har byggt ett Älvsbyhus Höner men upptäkte efter ett tag att det känndes för litet och har planer på att bygga på lite och undra vad ni tycker och om ni har andra förlag vad man kan göra uten att bygga för mycket då kostnaden drar iväg lätt :)
den nya utbuggnaden är den brevid altanen med ett sovrum och en klädkammare
 
  • dröm hus2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Flyttar detta till planlösningar
 
A
Det ser riktigt svårt ut att komma förbi dörren in i rummet och speciellt om man ska in direkt i klädkammaren Skjutdörrar kanske skulla kunna va en lösning? Sen tycker jag att det blir en väldigt kompakt lång vägg på huset med bara ett fönster (tvättstugans) men det beror väl också på vad man har åt det hållet. Tänkte på grannar osv. Tycker att det skulle räcka med bara ett fönster i nya sovrummet. Står kylen och frysen placerade så där nu också? Dom skulle jag nämligen vilja vrida på.
 
Dörren in till det nya sovrummet ser som sagt ut att bli en flaskhals.

Jag skulle ha flyttat ut den (nedåt i bild) så att den hamnar i liv med den gamla ytterväggen och så minska det totala antalet fönster på den väggan till två.
 
Jag håller med vojma och Anna_robban. Det är inte helt optimalt att ha väggen där den är nu, skulle nog må bra av att flyttas nedåt, då "försvinner" ju dörren mer när man öppnar den också.
Klädkammardörren bör göras om till skjutdörr för att få det smidigare, sen skulle jag nog gjort någon liten skjutdörr mellan klädkammaren o klädvårdsrummet. Grymt osmidigt att behöva gå så långt med smuts/rentvätt.

Vad är det för mått på det nya sovrummet? Får man in en spjälsäng också? (Kanske inte aktuellt för er, men framtida ägare).
Sen ser jag också en nackdel med att det är så långt från sovrum till toalett, inte så kul när kidsen har vänner hemma och man måste gå framför tvn när man ska pudra näsan på kvällen.
 
Tack för era svar uppskatas mycket blir nog som ni säger en skutdörr till klädkamaren va mer ritat som en riktvisning att dörr ska va på insidan av rummet och denna hus model som vi har är inte så stor och blir inte så längt till toa men som ni säger kan ju va jobbigt att gå framför TV för att gå på toa :) sen ang. KYL/FRYS ja den står tyvär så orginal på denna hus model den ska vändas oxå i samband om vi väljer att bygga om på detta viss men rita gärna en annan lösning om ni kan komma på ett smidigt sätt... och jag valde att inte ha fönster på ena sidan för att vi har granne där :) och det som ni ser på tvättstugan är en yterdörr Rummet blir ca 13.2kvm som det andra rummet.... sen såg jag att jag hade ritat fel på ritningen dörren in till sovrummet ska gå åt andra hållet.
ang. spjälsäng kan va lite tångt men det går om man bara vill :)

Mvh.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.