Tjena!
Skriver inte här så ofta så vet inte om jag lagt frågan i rätt avdelning!
Jag har en Cylinda diskmaskin (DM 3105). Den har funkat felfritt i lite mer än 2 år men idag så slutade den plötsligt att fungera och ett felmeddelande i displayen kommer upp E02, vilket indikerar problem med vattentillförseln.
Jag har kollat att ventilen som sitter kopplad på blandaren är öppen vilket den är och jag tog även och öppnade aquastopen, och allt ser bra ut.
Är det någon som vet vad problemet kan ligga i ?
Svara gärna i så fall 😃
 
  • Diskmaskinens kontrollpanel visar programinställning och resttid för cykeln.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ståldiskbänk, kran med flexibel slang, kakelvägg i bakgrunden, kranen ser lätt använd ut.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Röranslutning under diskbänk med vattenlås och justerbar ventil. Oordnad, synliga skruvar och fläckar på ytan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
B Bästasvågern skrev:
Tjena!
Skriver inte här så ofta så vet inte om jag lagt frågan i rätt avdelning!
Jag har en Cylinda diskmaskin (DM 3105). Den har funkat felfritt i lite mer än 2 år men idag så slutade den plötsligt att fungera och ett felmeddelande i displayen kommer upp E02, vilket indikerar problem med vattentillförseln.
Jag har kollat att ventilen som sitter kopplad på blandaren är öppen vilket den är och jag tog även och öppnade aquastopen, och allt ser bra ut.
Är det någon som vet vad problemet kan ligga i ?
Svara gärna i så fall 😃
Halloj ! Byta aquastop som gäller. Vanligt fel på den modellen.
 
F Fiskar Enok skrev:
Halloj ! Byta aquastop som gäller. Vanligt fel på den modellen.
Tack! Hittade en ny slang med aquastop och har beställt hem den så får hoppas att den funkar sen!
 
  • Gilla
BjörnJi
  • Laddar…
B Bästasvågern skrev:
Tack! Hittade en ny slang med aquastop och har beställt hem den så får hoppas att den funkar sen!
Fick du ordning på det här? Har samma problem med ungefär samma modell. Jag fattar inte riktigt hur jag får loss inloppsslangen från diskmaskinen heller?

Baksidan av en diskmaskin, med två gråa slangar anslutna till enheten. En inloppsslang och en avloppsslang är i fokus på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inloppsslang och anslutningar på baksidan av en diskmaskin med några skruvar och en etikett synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
B Bonzo2000 skrev:
Fick du ordning på det här? Har samma problem med ungefär samma modell. Jag fattar inte riktigt hur jag får loss inloppsslangen från diskmaskinen heller?

[bild]
[bild]
Hej! Ja jag fick ordning på det och bytte slangen och den funkar utmärkt nu. Men jag hade lite problem med den där fixer-ringen där i grått plast som du har där nere, jag har för mig att det gick att ta loss den, men ta det försiktigt dör jag tror jag råkade skada den, jag var lite oförsiktig... 🤣
 
  • Gilla
Bonzo2000
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.