Hej

Vi är ett par som skall bygga nytt i krokarna kring umeå. Just nu förhandlar vi med 2 olika byggföretag och försöker fin läsa deras offerter.

Vi undrar (ni som har byggt) om ni vill dela med er av era erfarenheter om vad ni "ångrar/missade/insåg senare" att ni borde ha haft med i offerten.
Alltså sådana tips som kanske faller bort när man är så inriktad på huset i stort. Flera uttag? Eluttag i väggen för platttv? Persienner osv osv osv

Vi tackar på förhand!!
 
Nu har inte vi byggt huset utan köpte det, men om jag skulle bygga nytt så är det iallfall en sak som jag skulle försöka göra och det är att lägga alla rum med varmvatten i närheten av varmvattenbereddaren. Vi har ett badrum så långt i från varmvattenbereddaren som möjligt och de rören ligger ju under/i plattan och det finns ingen golvvärme. Och det kan ta upp till 2 minuter innan man har fått någorlunda varmt vatten så man kan duscha en kall vinterdag. Och det blir ju lite spillvatten. Dessutom så skulle jag dra ut varmvatten ut i garaget så man har någonstans att tvätta av sig och verktygen när man har meckat runt lite...

- M
 
Hej,

En sak som vi gjort och som vi är nöjda med redan innan vi flyttat in, vilket vi gör nu i veckan är: byggt in högtalarsladdar i väggarna i vardagsrummet.

Bara att skruva upp vår surroundanläggning och koppla in sladdarna. Inget syns, suveränt.

/Lasse
 
W
Gladh skrev:
Nu har inte vi byggt huset utan köpte det, men om jag skulle bygga nytt så är det iallfall en sak som jag skulle försöka göra och det är att lägga alla rum med varmvatten i närheten av varmvattenbereddaren. Vi har ett badrum så långt i från varmvattenbereddaren som möjligt och de rören ligger ju under/i plattan och det finns ingen golvvärme. Och det kan ta upp till 2 minuter innan man har fått någorlunda varmt vatten så man kan duscha en kall vinterdag. Och det blir ju lite spillvatten. Dessutom så skulle jag dra ut varmvatten ut i garaget så man har någonstans att tvätta av sig och verktygen när man har meckat runt lite...

- M
VVC är inget som du vill ha eller?????
Det trodde jag alla hade som byggde nytt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.