Vi har ett likadant och det forsar ut vatten ur vattenlåset nästan omgående då tvättmaskinen pumpar ur vatten. Fattar inte vad som är fel men jag ska kolla vidare på hur avloppet framöver är!
 
MultiMan
Då är det troligast stopp i vattenlåset som måste rensas, men kan i värsta fall vara problem längre ner i röret. Det är inte särskilt mycket att fatta eller fundera över. Exakt samma som om det blir stopp i handfatet.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Har gått igenom allt ovan golv, ingenting ivägen.

Det som gör mig fundersam är anslutningen i golvet som också verkar vara ett vattenlås men som inte klarar samma flöde som det ovan. Min gissning är att det fylls igen och svämmar över på grund av det nedre vattenlåset.

Firman som installerade det är kontaktad..
 
  • Plastdetaljer till ett VVS-system, inklusive rörböjar och ett vattenlås, placerade på ett bord i ett hus. Rör och kopplingar syns i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Avloppsanslutning i golvet med vattenlås, tydligt synligt rörsystem. Orsak till överfyllning och potentiellt hinder i flödet undersöks.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
B Bohak skrev:
Har gått igenom allt ovan golv, ingenting ivägen.

Det som gör mig fundersam är anslutningen i golvet som också verkar vara ett vattenlås men som inte klarar samma flöde som det ovan. Min gissning är att det fylls igen och svämmar över på grund av det nedre vattenlåset.

Firman som installerade det är kontaktad..
där har du felet
dvs "golvbrunnen"
 
Krilleman
Den produkten du har nere vid golvet heter golvvattenlås och är en ruskigt dålig produkt att köra tvättmaskinen genom.

Ta bort!

https://faluplast.se/produkt/8073893

Golvvattenlås i grå plast, visas från sidan, med en rundad, något konisk form och en synlig gängad botten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
MultiMan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.