Städa och försök samla allt i ett rum och bli färdig i någon ände mitt första hus så rev jag allt samtidigt och blev klar efter 13 år lagom tills det va dags att flytta :)
 
Redigerat:
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
M mrsnhp skrev:
Vi prioriterade att få bort de tobaksstinkande tapeterna så att det går att vara i huset och sanera kök och badrum. Därefter fixade vi sovrum, arbetsrum (båda jobbar hemifrån) och förvaringshyllor för verktyg, maskiner och material innan vi flyttade in. Det låter kanske udda att prioritera verktygsförvaring före tex vardagsrum, men man måste ha ordning på verktygen så att det går att renovera effektivt och plocka undan grejerna mellan varven.

Om du bor i huset och har rivit kök och badrum skulle jag prioritera badrummet. Kök kan man fixa tillfälligt med en kyl, micro och airfryer.

Vi har fortfarande inte spacklat och tapetserat vardagsrummet, bara grundat med tapetgrund så att det ska sluta damma och lukta gammal tapetbaksida. Snart är det fyra år sedan tillträde 😄
Men det känns faktiskt skönt att ha ordning och reda på någonting även om det är kaos.
 
Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
Städa och försök samla allt i ett rum och bli färdig i någon ände mitt första hus så rev jag allt samtidigt och blev klar efter 13 år lagom tills det va dags att flytta :)
Ja det är väl lite så jag är rädd att det ska bli faktiskt 😳
 
B Burthen skrev:
Men det känns faktiskt skönt att ha ordning och reda på någonting även om det är kaos.
Det är också väldigt skönt att sovrummet är färdigt, så att man avslutar och inleder varje dag utan renoveringskaos 🙂
 
  • Gilla
klaskarlsson och 2 till
  • Laddar…
M mrsnhp skrev:
Det är också väldigt skönt att sovrummet är färdigt, så att man avslutar och inleder varje dag utan renoveringskaos 🙂
Ja ett sovrum är i alla fall klart 😊
 
  • Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
B Burthen skrev:
Ja det är väl lite så jag är rädd att det ska bli faktiskt 😳
Du får trösta dig med att det blir supersnygga mäklarbilder när allt är klart!

(Varit där, gjort det, hann tyvärr inte köpa T-shirten eftersom jag var upptagen med att paniklaga ett musgnaghål med papier-mâché.)
 
  • Haha
  • Gilla
Burthen och 2 till
  • Laddar…
En sak i taket, tänk inte "om jag kapar lister även till det andra rummet kan jag måla samtidigt" min absolut största anledning att det är svårt att bara göra saker.
Sätt upp mål samt delmål så att du kan ta en paus och reflektera över det du nyss gjorde.
Sluta innan du blir för trött om dagen, tänk att städning ingår i jobbet med.
Ha alla verktyg samlat på ett ställe och försök ha det organiserat.
Ställ ut saker och täck över med pressening för att bli av med det så länge.
 
  • Gilla
naikon och 1 till
  • Laddar…
D drömmenomlandet skrev:
En sak i taket, tänk inte "om jag kapar lister även till det andra rummet kan jag måla samtidigt" min absolut största anledning att det är svårt att bara göra saker.
Sätt upp mål samt delmål så att du kan ta en paus och reflektera över det du nyss gjorde.
Sluta innan du blir för trött om dagen, tänk att städning ingår i jobbet med.
Ha alla verktyg samlat på ett ställe och försök ha det organiserat.
Ställ ut saker och täck över med pressening för att bli av med det så länge.
Tack 🤗
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.