J
Mindre än 6 minuter.

Jag älskar kallbryggt kaffe (både att dricka, i desserter, drinker osv) men det är lite för bökigt och kräver för lång framförhållning för att jag ska orka med att göra det. Denna kaffebryggare hade ju varit underbar för att råda bot på det.
 
Mindre än 6 minuter.

Nybliven husägare och kaffe behövs när man renoverar eller fixar med trädgården på helgerna!
 
Mindre än 6 minuter.

Tack vare byggahus genom denna tråd: https://www.byggahus.se/forum/threads/vaelja-programmeringssprak.439659/page-13

Bestämde jag mig för att testa något annat än vad jag jobbar med annars. Jag har nu läst ett år och har ett år kvar. Större delen av utbildningen är på distans vilket gör att kaffebryggaren hemma går på högvarv. Det skulle vara trevligt med en ny bryggare som kan serva mig med gott kaffe för de längre, tröttsamma lektionerna.
 
Det tar mindre än 6 minuter.

Om jag vinner denna så skulle jag och mina kaffe älskande vänner bli glada när vi träffas över en kopp gott kaffe.
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Den här veckan tävlar vi ut kaffebryggaren Attentive från Russel Hobbs. Den lyxiga bryggaren är utrustad med:
  • Baristafunktioner för anpassad kaffestyrka och personliga inställningar
  • Mjölkskumning, kallbryggning och bryggning i önskad kopp eller mugg
  • Innovativ sensor för optimal temperatur och bryggning

[bild]

Värde: 1290 kr

Så här tävlar du:
  1. Besvara frågan nedan. Du hittar svaret om du kikar in i den här artikeln.
  2. Motivera varför just du ska vinna kaffekokaren.
  3. Posta ditt svar i den här tråden.

Fråga: Hur lång tid tar det att brygga en hel kanna kaffe med Russel Hobbs Attentiv kaffebryggare?

Tävlingen pågår till måndag den 24 juni då en vinnare utses.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Russel Hobbs för att de sponsrar den här tävlingen.
Mindre än 6 minuter tar det att brygga en hel kanna.

En ny kaffebryggare skulle göra sig kanon i det nyrenoverade köket. Och fräscht kaffe skulle göra nästa renovering ännu mer trivsam!
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Den här veckan tävlar vi ut kaffebryggaren Attentive från Russel Hobbs. Den lyxiga bryggaren är utrustad med:
  • Baristafunktioner för anpassad kaffestyrka och personliga inställningar
  • Mjölkskumning, kallbryggning och bryggning i önskad kopp eller mugg
  • Innovativ sensor för optimal temperatur och bryggning

[bild]

Värde: 1290 kr

Så här tävlar du:
  1. Besvara frågan nedan. Du hittar svaret om du kikar in i den här artikeln.
  2. Motivera varför just du ska vinna kaffekokaren.
  3. Posta ditt svar i den här tråden.

Fråga: Hur lång tid tar det att brygga en hel kanna kaffe med Russel Hobbs Attentiv kaffebryggare?

Tävlingen pågår till måndag den 24 juni då en vinnare utses.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Russel Hobbs för att de sponsrar den här tävlingen.
1. Mindre än 6 minuter 🙂
2. För att slippa automat kaffet på jobb som alla klagar på men ändå dricker 🙁med denna bryggaren hade jag blivit årets kaffehjälte bland mina kollegor 😁
 
Mindre än 6 minuter tar en bryggning.

Jag arbetar hemma mycket mer nuförtiden. Detta kräver gott kaffe!
 
Svar: Mindre än 6 minuter.

Skulle verkligen behöva förstärkning i kaffebryggningen här hemma. Jag när en dröm om att behärska konsten att dricka på fat precis som min farfar gjorde. Till det duger inte kaffe från en espressomaskin utan det måste vara riktigt bryggkaffe och då gärna från en Attentive!
 
  • Gilla
Kris1
  • Laddar…
Svar: Mindre än sex minuter.

Har aldrig ägt en lyxig premium-kaffebryggare, så den här skulle passa utmärkt på köksbänken!
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Fråga: Hur lång tid tar det att brygga en hel kanna kaffe med Russel Hobbs Attentiv kaffebryggare?
Attentiv kan brygga en hel kanna (1,25 liter) på mindre än 6 minuter

Som ensam kaffedrickare som älskar att göra olika sorters kaffe skulle denna bryggare verkligen förgylla mina dagar!
 
Svar: Mindre än 6 minuter

Jag blir lite full i skratt när jag läser "baristafunktioner" om en kaffebryggare.

Men jag kan väl testa skiten och se vad de skryter om.
 
Unikt namn
1. Mindre än 6min.
2. På landet tar en kanna ca 25min. Denna bryggare skulle göra det möjligt att spontanbada och få en god kopp java efteråt ☕ 👍
 
Det går på mindre än 6 minuter (wow)

Som förälder till 2 småbarn så vet man värdet och det absoluta behovet av kaffe. Och stora mängder av det.
Att bryggningen tar mindre än 6 minuter istället för andra bryggare som ofta tar närmare 10 minuter är oceaner av tid som inte går att värdesätta då kaffet verkligen behövs!
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Den här veckan tävlar vi ut kaffebryggaren Attentive från Russel Hobbs. Den lyxiga bryggaren är utrustad med:
  • Baristafunktioner för anpassad kaffestyrka och personliga inställningar
  • Mjölkskumning, kallbryggning och bryggning i önskad kopp eller mugg
  • Innovativ sensor för optimal temperatur och bryggning

[bild]

Värde: 1290 kr

Så här tävlar du:
  1. Besvara frågan nedan. Du hittar svaret om du kikar in i den här artikeln.
  2. Motivera varför just du ska vinna kaffekokaren.
  3. Posta ditt svar i den här tråden.

Fråga: Hur lång tid tar det att brygga en hel kanna kaffe med Russel Hobbs Attentiv kaffebryggare?

Tävlingen pågår till måndag den 24 juni då en vinnare utses.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Russel Hobbs för att de sponsrar den här tävlingen.
6 minuter
Och jag behöver verkligen en ny bryggare men har inte riktigt råd just nu.
 
Svar: Mindre än sex minuter.

På landet saknar bryggaren både lock till kannan och ställning för filterhållaren. Den är dessutom långsam och brygger inte längre, om någonsin, gott kaffe. Tänk att på mindre än sex minuter få njuta en kopp kaffe efter ett par timmars gräsklippning, eller panelbyte, eller fiske. Eller helt utan anledning. Bara för att kaffe från Attentiv är gott.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.