Jag tänkte bygga in min pool, är en modell intex 457x122, dels för att det ser fint ut men också för att skydda den då den hamnar väldigt nära kanterna. Men jag hittar ingen riktigt bra beskrivning. Tänkte om jag sätter ihopa själva ramen ska jag bygga in den precis utan för benen eller ska man släppa en bit ut? Tror jag har tagit lite vatten över huvudet här så tar gärna emot tips hur man gör detta på lättast sätt
 
P Paula Nilsson skrev:
Jag tänkte bygga in min pool, är en modell intex 457x122, dels för att det ser fint ut men också för att skydda den då den hamnar väldigt nära kanterna. Men jag hittar ingen riktigt bra beskrivning. Tänkte om jag sätter ihopa själva ramen ska jag bygga in den precis utan för benen eller ska man släppa en bit ut? Tror jag har tagit lite vatten över huvudet här så tar gärna emot tips hur man gör detta på lättast sätt
Är det en rund pool?
 
T Tompafix skrev:
Är det en rund pool?
Ja det stämmer, den är rund.
 
P Paula Nilsson skrev:
Jag tänkte bygga in min pool, är en modell intex 457x122, dels för att det ser fint ut men också för att skydda den då den hamnar väldigt nära kanterna. Men jag hittar ingen riktigt bra beskrivning. Tänkte om jag sätter ihopa själva ramen ska jag bygga in den precis utan för benen eller ska man släppa en bit ut? Tror jag har tagit lite vatten över huvudet här så tar gärna emot tips hur man gör detta på lättast sätt
Finns massvis med inspiration på facebook i gruppen "pooler, poolskötsel" samt på poolforum.se

Svårt säga exakt hur du ska göra då det finns hur många sätt som helst att göra det på, både såna där man ser att det är en ovanmarkare och sådana där det är väldigt dolt. Sen är det knepigare att göra detta med en rund pool jämfört med en rektangulär, men det går ju såklart.

/S
 
  • Gilla
Basper och 1 till
  • Laddar…
Byggde du in din pool? Funderar på att göra detsamma!
 
Snyggt att bygga in men ger ca 4 grader lägre temperatur. Jämförde med grannen flera sommar. Hans barn ville bara bada hos oss.🤣
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.