Hej!
Jag behöver få upp en lucka på en avloppsledning men jag tycker den sitter ordentligt fast. Innan jag drar allt jag orkar tänker jag att det kan vara bra att veta hur den skall öppnas.

Skall det skruvas eller bara dra eller något annat? Finns specialverktyg för jobbet?

Tack på förhand!
Avloppsledning med en grå, rund lucka inuti en byggstruktur av trä och isolering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
S semmelway skrev:
Hej!
Jag behöver få upp en lucka på en avloppsledning men jag tycker den sitter ordentligt fast. Innan jag drar allt jag orkar tänker jag att det kan vara bra att veta hur den skall öppnas.

Skall det skruvas eller bara dra eller något annat? Finns specialverktyg för jobbet?

Tack på förhand!
[bild]
Om du har vägarna förbi en byggmarknad så sväng in där och fråga om du inte får svar här.
 
S semmelway skrev:
Hej!
Jag behöver få upp en lucka på en avloppsledning men jag tycker den sitter ordentligt fast. Innan jag drar allt jag orkar tänker jag att det kan vara bra att veta hur den skall öppnas.

Skall det skruvas eller bara dra eller något annat? Finns specialverktyg för jobbet?

Tack på förhand!
[bild]
Aldrig sett denna typen av lucka men det ser ut som en typ där du ska skruva på ”ringen” och sen dra ut luckan
 
  • Gilla
kulle
  • Laddar…
Nu har jag fått upp den. Den skulle bara dras rakt ut. Jag sågade till två plywoodbitar dom jag klämde ihop på varje sida av mittbalken på locket och då kom den ganska lätt när greppet blev bättre.
 
  • Gilla
maxmsm
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.