Har tänkt att anlägga en betongplatta till min nya friggebod, behöver jag lägga ner dräneringsrör längs hela plattan eller räcker det med att leda bort takavvattningen?
 
R
Det beror helt och hållet på hur förhållandena kring platsen du ska bygga på är och hur mycket du tanker gräva ur och vad du fyller med under plattan..
 
  • Gilla
JF.
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Det beror helt och hållet på hur förhållandena kring platsen du ska bygga på är och hur mycket du tanker gräva ur och vad du fyller med under plattan..
Plattan kommer ligga på högsta punkten på tomten, tänkte schakta ur 30cm och fylla upp mer 15cm makadam
 
R
J JF. skrev:
Plattan kommer ligga på högsta punkten på tomten, tänkte schakta ur 30cm och fylla upp mer 15cm makadam
Är det högsta punkten så klarar du dig med att ta hand om vattnet ifrån taket..
Jag skulle rekomendera dig att lägga lite 0-90 eller liknande packat under makadammen..
 
  • Gilla
JF.
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Är det högsta punkten så klarar du dig med att ta hand om vattnet ifrån taket..
Jag skulle rekomendera dig att lägga lite 0-90 eller liknande packat under makadammen..
Går det att öka på höjden på makadam istället? Har inte 0-90 hemma.
 
R
J JF. skrev:
Går det att öka på höjden på makadam istället? Har inte 0-90 hemma.
Ok ta bara ut matjorden och det lösa så blir det bra med makadam..
 
  • Gilla
JF.
  • Laddar…
Någon som vet om makadam 2-6 funkar att finplanera med under kantelementen eller är 2-4 betydligt bättre?
 
R
J JF. skrev:
Någon som vet om makadam 2-6 funkar att finplanera med under kantelementen eller är 2-4 betydligt bättre?
Dom dimensionerna känner jag inte igen vi har 2-5 flis samt 5-8 flis hör på västkusten..
Båda dina föreslagna går utmärkt att avjämna en plan yta med så att du kan sätta dina element samt cellplasten innanför..
 
  • Gilla
JF.
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.