Byllen88 Byllen88 skrev:
Tja! Är det någon här inne som har erfarenhet av ROBOUP T500-robotgräsklippare? Verkar vara rätt nya på marknaden men verkar smidigt att slippa köra med begräsningskabel.

Dock hittar jag bara recensioner på tyska på youtube så fattar noll.

Det är denna modellen jag tittar på.

[länk]

MVH, Christopher
https://www.m3.se/article/2330495/roboup-t1200-pro-slinglos-robotgrasklippare-test.html Borde vara samma maskin fast något större än den du tittat på.
 
  • Gilla
Kanelbullen123
  • Laddar…
T500 har vara en kamera fram och verkar sakna VSLAM (navigera via kamera som backup till RTK?)

Alla andra modeller ser ut att ha två kameror, även som som på pappret saknar VSLAM.


Någon som skaffat en?
 
Har skaffat en roboup t1200 pro. Varit igång en vecka och är mycket nöjd.
Lite barnsjukdommar som tex att den går till laddstationen och bara laddar till60% innan den ger sig ut igen. Tänker att det lär komma nån Firmware update så småningom. Men överlag supernöjd
 
  • Gilla
Vofflan70
  • Laddar…
Står.i
Efler lite andra projekt tog jag loss det andra remhjulet idag, med verktyget för att trycka in kolven när man bytar bromsbeläggning gick det enkelt.
Verktyg för att trycka in kolven används för att lossa ett remhjul, och axeln bakom syns delvis på en gul maskinbas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu har jag kommit åt axeln men kan inte lista ut hur man öppnar upp den för att se om det är någon packning som gett upp.
Närbild på ett borttaget remhjul där axeln och fästet som håller det på plats är synliga, mot en smutsig, gul bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.