Hemma hos min syster och skulle ta en dusch men upptäckte då att hennes badkarsblandare knappt går att rubba - antar det är något fel på packningen? Innan jag ser till så hon tar in en firma som byter ut den (hon är rysligt ohändig och har tydligen haft såhär i flera år?!?) skulle det vara bra om det går att laga den. Tror blandaren är från början på 90-talet..

1) Någon som vet modell mer än Mora?
2) Vilken reservdel kan funka?
3) Känner någon till lämplig instruktionsvideo?

All hjälp vore oerhört uppskattad! Måste se till så hon kan duscha som en vanlig människa :)
 
  • Badkarsblandare av märket Mora, med vred för temperaturjustering och duschslang ansluten. Blandaren är monterad på väggen ovanför ett badkar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

Jag har en liknande Morablandare som jag hade samma problem på. Det du ska byta heter kägla. Men för att veta exakt reservdelsnummer tycker jag du ska fråga på Moras hemsida, deras support var väldigt bra och hittade vilken del jag skulle beställa.
I mitt fall denna https://www.hornbach.se/p/ventiloverstycke-mora-129121-ae-m22x1-med-kagla/10234883/

Stäng av vattnet, skruva av vredet för vattnet och byt ut delen bakom. Jättelätt och tar typ 10 min
 
  • Gilla
Maria Lörne
  • Laddar…
N naikon skrev:
Jag har en liknande Morablandare som jag hade samma problem på. Det du ska byta heter kägla. Men för att veta exakt reservdelsnummer tycker jag du ska fråga på Moras hemsida, deras support var väldigt bra och hittade vilken del jag skulle beställa.
I mitt fall denna [länk]

Stäng av vattnet, skruva av vredet för vattnet och byt ut delen bakom. Jättelätt och tar typ 10 min
Underbara människa! Stort tack för så värdefullt råd! :) Ska genast göra som du föreslår. Tack igen!
 
  • Gilla
naikon
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.