A
finns mycket annat skit i dag
 
Så vad föreslår ni? Jag önskar bara få lite tips på bra fabrikat som ändå är rätt prisvärda. Nu börjar alla smeg-grejer kasta in handduken. Diskmaskinen gick förra året (det blev en lika dan) spishällen gick för två (fick bli en Husqvarna) och nu är ugnen lite knasig. Tittar gärna på annat än smeg.
electroluxaren skrev:
finns mycket annat skit i dag
 

Bästa svaret

Jag skulle säga att för under 20 får du ingen kvalitetsspis idag. Smegs prylar är väl ok, snygga och bra kräm, men i princip sitter det samma grejer i alla standard-märken. Så i den kategorin blir det en smaksak och snarare en fråga hur mkt du vill betala för att de ser bra ut.
Det enda jag skulle avråda från är dessa Siemens mfl, som bara går på 2 faser.
Skall du ha en Ilve induktionsspis mfl så börjar den resan runt 40-60k.
 
  • Gilla
JEGS och 1 till
  • Laddar…
G guggen skrev:
Jag skulle säga att för under 20 får du ingen kvalitetsspis idag. Smegs prylar är väl ok, snygga och bra kräm, men i princip sitter det samma grejer i alla standard-märken. Så i den kategorin blir det en smaksak och snarare en fråga hur mkt du vill betala för att de ser bra ut.
Det enda jag skulle avråda från är dessa Siemens mfl, som bara går på 2 faser.
Skall du ha en Ilve induktionsspis mfl så börjar den resan runt 40-60k.
Tack, jag förstår. Då är det lika bra att fortsätta med SMEG då resten av köket är det, förutom hällen nu då.
 
på smeg betalar du för rattarna flåt vreden.
allt under skalet är turkiskt, polskt eller slovenskt (kinesiskt) beroende på vart smeg har handlat in det
 
  • Gilla
JEGS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.