Hej jag har putssläpp på sockel fasaden på en del av huset där är mest utsatt för solen. Nu vill jag laga den och där funderar jag på att lägga kallasfalt istället för murbruk. Vad tror ni?
 
R
M Medo84 skrev:
Hej jag har putssläpp på sockel fasaden på en del av huset där är mest utsatt för solen. Nu vill jag laga den och där funderar jag på att lägga kallasfalt istället för murbruk. Vad tror ni?
Nej man kan inte laga puts med kallasfalt, kallasfalt är ett tätningsmedel mot fukt och vatten..
 
  • Gilla
Utdelning och 1 till
  • Laddar…
Kanske jag var inte tydlig , kallasfalt ska läggas på bakomliggande underlag som brukar vara betong tror jag eller?
 
När putsen lossnat då ser man husgrunden där tänkte jag mig att asfaltera
 
R
Har du bilder?
 
En lånad bild. Jag kan ta bilder på min i kväll men det ser så här ut
 
  • Fasad med avflagnande färg och skador nära marken, med en skyddande kantlist längs grusbelagd yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R
All murverk rekommenderas diet att putsa på innan man lägger något annat emot..
Du får knacka och skrota ned att lös puts för dom skadorna kommer att vara mycket större efter att du har gått igenom dom..
Det behövs ingen kallasfalt ovan platonmattan utan det har man längst ned i anslutningen mot betongplattan/sulan vilket av det du har vet jag inte..
Utan skrota ned all lös pit och putsa upp med putsbruk B och avfärga med en diffusionsöppen färg..
 
  • Gilla
Utdelning
  • Laddar…
R
M Medo84 skrev:
Tack ska du ha för svaret så den här produkten funkar inte för min projekt
[länk]
Nej, putsbruk B är det du behöver..
 
  • Gilla
Utdelning och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.