N
E EKlingberg skrev:
[bild]
Ang de rundade takfönsterna på tillbyggnaden så är det likande så här vi tänker oss. (Lånad bild från internet) Tycker du att det blir ett stilbrott att göra de runda i överkant?
Hej
Vi får se hur du ordnar det med den långa raden med små fönster som är lågt satta. Hur mycket på en människas nedre del ser man från utsidan`? Är det från knähöjd och upp? Midjan sitter på ca 1200. Jag tror det är kombinationen, men du är inte klar över dina fönster ännu. Det gör en hel del att du inte ritat in takfoten. Huset på bilden har en takfot. Hitta en bild som du gillar och rita av den takfoten, alternativt ett fönster som kan komma att användas.
 
N
E EKlingberg skrev:
[bild]
Ang de rundade takfönsterna på tillbyggnaden så är det likande så här vi tänker oss. (Lånad bild från internet) Tycker du att det blir ett stilbrott att göra de runda i överkant?
Hur har det gått?
 
N Nylenskavillan skrev:
Hur har det gått?
Jo det går bra tror jag:)
Inväntar svar från 2 byggare som ska lämna offert. Samt att arkitekten håller på med K-ritningar inför tekniskt samråd.
Så processen pågår utom vår kontroll i nuläget.

Återkommer när det börjar hända synliga grejer.
 
Hur gick det tillslut! Jag och min sambo ska köpa ett gammalt hus, det är dock litet så vi vill bygga ut det på något vis för att få mer utrymme 😊
 
Hej!
Har varit lite dålig på att ta bilder det senaste, men jag kan lägga upp en före/efter som det såg ut sist jag fotade.
 
  • Vit tvåvåningsbyggnad med byggnadsställningar runtom, grått tak och fönster, gräsmatta och grusgång framför, träd och buskar i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit träfasad på hus i skymning med upplysta fönster och julljus. Huset har mörkt tak samt två takfönster. Gräsmatta och stenmur i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vitt tvåvåningshus med brunt tak och två fönster på första våningen, omgiven av grönska och träd, med klar blå himmel i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett vitmålat tvåvåningshus med svart tak under renovering. Byggmaterial och verktyg syns runt huset på gräsmattan och marken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Byggnad med vit fasad och svart tak, två utskjutande rör från en balkong, tre fönster på bottenvåningen och två på övre våningen, vid en grusad gårdsplan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Älska
  • Gilla
citronskal och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.