Ejekorpumpar har per definition ingen motor. På pumpar med motor beror det på hur sammanbyggd pumpen är med motorn.
 
D Daniel 109 skrev:
Ejekorpumpar har per definition ingen motor. På pumpar med motor beror det på hur sammanbyggd pumpen är med motorn.
Är grannens pump ,motorn sitter ovan pumpen ( flänsmotor )Sitter denna ihop eller går det att byta bara motorn enl rörkillen så måste man byta allt . Föreslog sänkpump ( 80m)
 
Om det är pump och motor med egen axel så går det nog att byta motor, och inte motorns axel också är pumpens axel.
Frågan som kvarstår finns det motor som passar att köpa?
 
När jag gick i yrkesplugget så fick jag lära mig linda om motorer😄Men sånt gör väl man inte längre Är en grundfors Blir nog en djupvatten pump är ju rätt ok i pris
 
F finmar skrev:
När jag gick i yrkesplugget så fick jag lära mig linda om motorer😄Men sånt gör väl man inte längre Är en grundfors Blir nog en djupvatten pump är ju rätt ok i pris
Men då fixar du ju de på en kväll bara att åka och köpa koppartråd nu🙄
 
Ha, tror nog tidsfaktornavgör om man nu får isär ett rostigt paket
 
Kan felfasföjd pga mätarbyte orsaka motorfel ? Motor- skyddet löser ut omgående
 
Det brukar medföra att pumpen inte fungerar eller fungerar dåligt. Inte att motorn skadas.
 
Ok Tack Pumpen har rotation riktning , men om den går åt fel håll Löser motorskydd ut omgående? Sen säger det elpang ngn stans i pumpgruppen ( stor cement ring) när man slår på strömmen . verkar vara ren kortslutning
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.