Hej,

För en månad köpte jag ett hus på 74kvm med källare med bergvärmepump.
Jag ser att jag tappar vatten tryck? Jag har luftat av radiatorer flera gånger hjälpte inte jag behöver fylla på vatten varje 2 dagar och det läcker inte vatten någonstans. Se de bifogade bilder.
 
  • Kontrollpanel för bergvärmepump med indikatorlampor och tryckmätare. Text markerar tappat vattentryck.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Display av bergvärmepump som visar utomhustemperatur och temperaturer för vattenberedare och ledningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kopparledningar och ventiler i ett värmesystem, text markerar påfyllningsventilen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan ju t.ex. vara trasigt expansionskärl eller fel på säkerhetsventilen till värmesystemet om det inte läcker någon annanstans i huset.
 
J Josth skrev:
Kan ju t.ex. vara trasigt expansionskärl eller fel på säkerhetsventilen till värmesystemet om det inte läcker någon annanstans i huset.
Tack för ditt svar och fortsatt ha en trevlig kväll.
 
  • Gilla
Josth
  • Laddar…
J Josth skrev:
Kan ju t.ex. vara trasigt expansionskärl eller fel på säkerhetsventilen till värmesystemet om det inte läcker någon annanstans i huset.
Vad tycker du om givareinformaton är det rätt inställning?
 
Kanske möjligen aningen hög framledningstemperatur för att vara 8 grader ute men annars ser det normalt ut tycker jag. Köldbärarpumpen verkar jobba med god fart på flödet.
 
J Josth skrev:
Kanske möjligen aningen hög framledningstemperatur för att vara 8 grader ute men annars ser det normalt ut tycker jag. Köldbärarpumpen verkar jobba med god fart på flödet.
tack
 
Någon som kan hjälpa hur ska man lufta bergvärmen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.