Invasiva arter ska bort, självklart.

En sak, som är inte klart för mig ; vem har i sista hand ansvarig at göra det jobbett som behövs i praktiken ?

Här mitt i kyrkbyn finns stor området som ingen vill ta hand om.

Efter diskutionen om ansvarighet med kommunens teknisk personal var deras åsikt, att lokal vägförening är ansvarig och dom ska ta hand om allmänn marken . ( området utan tomtgränser ) Tidigare har kommunens teknisk avdelning gjort nåt , efter man har frågat ett par gånger.

Va vet Jag är Stora Enso och Svenska kyrkan ägare av marken som den saken gällar.

I detta gammal fabrikens förkylningskanal, som inte vidare är i bruk, finns rejält mycket jättebalsam, svarthuvudsniklar, mördaresniklar och parksliden och lite vatten botten för myg att växa. Och självjklart skräp och ris, så att det räcker !

Vem har ansvar ?
 
  • Ett övervuxet område med tät vegetation, höga träd och buskar som omger en tomt. Mycket grönska och ogräs täcker marken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Gangstersmed Gangstersmed skrev:
Det är mark-/fastighetsägarens ansvar. Men av de du räknar upp är det bara jättebalsamin som är upptagen på EU:s lista över invasiva arter. På bilden ser det också ut att mest vara (alm?)sly och kirskål?

[länk]
Tack on svaret. I bilden finns inga invasiva arter i sig, det är bara en bild om platsen. i kanalen, om man vill tränga in, finns. nästan va som helst.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.