Den övre delen har släppt från ett ställe på vårt golv. Måste ha tappat något där, men skadan verkar bara bli större ju längre jag väntar och en spricka sträcker sig ut från det nu. Hur skulle ni fixa en sån här skada i golvet?
 
  • Närbild av en skada i ett trägolv, där ett litet område av övre ytan har släppt och en spricka sträcker sig ut från det skadade området.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
B Bjurn25 skrev:
Den övre delen har släppt från ett ställe på vårt golv. Måste ha tappat något där, men skadan verkar bara bli större ju längre jag väntar och en spricka sträcker sig ut från det nu. Hur skulle ni fixa en sån här skada
Vilket sorts golv är det? Laminat, faner eller parkett? Finns lagningskit med vax för trägolv som funkar bra.
 
  • Gilla
Rejäl och 2 till
  • Laddar…
T Tompafix skrev:
Vilket sorts golv är det? Laminat, faner eller parkett? Finns lagningskit med vax för trägolv som funkar bra.
Jag trodde att det var parkett, men när jag kollar på skadan ser det ut som ett millimetertjockt lager (det som har lossnat) överst som ser ut som parkett, och under verkar det vara spån, så jag vet inte riktigt vad det klassas som för typ av golv. Tack, ska testa med ett sådant kit.
 
B Bjurn25 skrev:
Jag trodde att det var parkett, men när jag kollar på skadan ser det ut som ett millimetertjockt lager (det som har lossnat) överst som ser ut som parkett, och under verkar det vara spån, så jag vet inte riktigt vad det klassas som för typ av golv. Tack, ska testa med ett sådant kit.
Om det översta lagret är trä så är det ett fanergolv.
 
  • Gilla
Bjurn25
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.