Min granne hade en volvo, o till den hade han tackräcke märkt Saab. Jag fick takräcket som passade utmärkt till min VW.

Jag söker nu en takbox, o barnbilstol till min VW. Hur vet jag om vad som passar?

(Jag känner till att bilar, kan ha, speciella hakar för att fästa stolen.)
 
Vad har du för VW?
Och var vill du ha stolen?

Fästena du tänker på är isofix, de har en begränsning i hur tunga barn de klarar av.
Jag som haft rejäla ungar har gått på stolar som fästs i bälte och öglor (som man får skruva fast i stolen framförs skenor).
 
Jag ringde företaget som sålde takbox, i mitt fall takbox.se
Han som svarade var hjälpsam o förklarade vad jag behövde då orginalräcke inte passade med takboxen jag behövde (en thule xl, skulle få in en tvillingvagn i en kia ceed), bakluckan skulle slå i om jag använde original.

Så ring och fråga med tanke på takbox du tänker dig och vilken bil du har.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Vad har du för VW?
Och var vill du ha stolen?

Fästena du tänker på är isofix, de har en begränsning i hur tunga barn de klarar av.
Jag som haft rejäla ungar har gått på stolar som fästs i bälte och öglor (som man får skruva fast i stolen framförs skenor).
Golf Variant. 2012a. Stolen till en 3-åring. Stolen placeras helst i mitten baktill. Jag ska ut till bilen o leta isofix alt. öglor. Kanske öppnar instruktionsboken oxå.
 
Isofix finns såvitt jag vet inte i mitten bak, då får man sikta på en modell som man sätter med bältet och remmar till öglor.
Treåring säger inte så mycket, vår treåring har växt ur "vanliga" bilstolar så vi har fått gå på de större (besafe stretch, 36kg/7år).

Vi hade en Britax Hi-Way i mitten bak på vår SAAB ng9-3, det var den enda vi fick in och samtidigt kunde sitta två vuxna i bilen (vi kunde inte sitta bakom varandra, eller i ett säte framför en bilstol i Saaben.)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.