Hej

Sitter och lägger en budget för vårt "nya" hus, Renoveringsobjekt....
Det behöver målas om
Finns det nån som kan säga vad en målare tar för att måla om ett 1 1/2 plans hus.
Tegel på "markplan " och ovan planet behöver målas, vad svårt det blev att förklara, men ni fattar nog, ordinärt en och halv plans hus från 70 talet
Teglet är mörkbrun och träet är brunt. Nåt förslag på färgsättning, bilder ??
Har inte tid att måla och är nyfiken på en ungefärlig kostnad på att lämna bort jobbet..

Dennis
 
5-10.000 färg, samma för arbete
 
Jag röstar som vanligt på svart/vitt.
Färg kan jag hålla med om 10000, jag tror dock att du aldrig får tag i en målare för 10000 antagligen det dubbla.
Tar man ljusa färger behöver du måla flera ggr för att det skall täcka.
Jag målade om från brunlaserat till svart, med vita fönster och undertak. Det tog mig mer än 2 veckor, men då har jag antagligen mycket mer trä än dig att måla, och då hade jag gjort undertaken klara innan. Fasaden räckte med en strykning, fönsterna 4 ggr. Undertaken 2 ggr, och kommer nog göra den tredje denna säsongen.

Om jag förstått det rätt är det rätt smidigt att måla teglet, det går säkert rätt fort. Trä-delen tar mer tid.
 
  • IMGP2355.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
10000 låter inte särskilt mycket med tanke på att hantverkaren på 10000kr inkl.moms får ut ca 3700 kr efter skatt i lön..På detta kommer kostnader som penslar ,skyddsplast,lösningsmedel,osv .
Sedan tillkommer resekostnad för bil ,mat,osv.

Jag tror att den summan går ganska jämnt upp med kostnaderna så om man bara jobbar för mat för dagen så kan summan vara helt korrekt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.