Värt att läsa på om ThermaCells påverkan på andra insekter innan man använder den. Den har också mkt begränsad funktion vid vind eller om man tex rör sig på tomten.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Jag har flera Mosquito Magnet i drift (dö myggjävlar, dö!!) och tycker inte att de går sönder lätt så länge man rengör dem efter säsongen. Det är bara en maskin som lämnat in för mig de senaste 6 åren och det var pga ett åsknedslag. Bor man i Norrlands inland så är det i princip den bästa investering man kan göra för livskvaliteten. Min bättre hälft vägrade vara utomhus på kvällarna innan vi skaffade MM.
 
  • Gilla
cdx873v och 1 till
  • Laddar…
En del av oss -flugfiskare alltså- älskar mygg men då den myggsort som är vanligast i Sverige och inte sticks. Fjädermyggorna, Chironomidae.
😉

Här en bild jag tog på en som kläcks i en liten skogssjö i Bohuslän.

Fjädermygga som kläcks på vattenytan i en skogssjö i Bohuslän.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
Funkar inte de där grejerna de har på restauranger? Typ nån liten elbox vid taket som lyser blått.
 
hsd
H Hullefar skrev:
Funkar inte de där grejerna de har på restauranger? Typ nån liten elbox vid taket som lyser blått.
De fungerar bäst på flugor, men även i viss utsträckning även myggor
UV ljuset lockar till sig insekter och ett trådgaller med hög spänning bränner ihjäl insekter, funkar bäst under de mörka timmarna
Knott är en plåga men de bits inte innomhus
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
H Hullefar skrev:
Funkar inte de där grejerna de har på restauranger? Typ nån liten elbox vid taket som lyser blått.
Jodå, jag har flera, flugor fixar dom enkelt och även pyttesmå bananflugor lockas dit men myggors mål lyser ju inte uv utan luktar co2...
 
24 timmar på Byggahus och ingen har kommit med rådet att använda Glyfosat fulimporterat från Polen eller från en bonde?

Det funkar säkert på mygg med, om man bara tar tillräckligt stora mängder.
 
  • Haha
jonle336
  • Laddar…
Vi har normalt sett inte mygg här alls, men i år var det massor. Jag hatar mygg och kommer att inför nästa vår sätta upp massor med små fågelholkar. :)
 
  • Gilla
Bombus pratorum
  • Laddar…
H Hullefar skrev:
Det funkar säkert på mygg med, om man bara tar tillräckligt stora mängder.
Vilken del av myggan rekommenderar du att man besprutar?
 
  • Gilla
BaltzarH
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Vilken del av myggan rekommenderar du att man besprutar?
En del penslar försiktigt på vingarna, men det tar ju sån tid. Andra kör det i vattenspridaren.
 
  • Haha
Christer Bill och 6 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.