Hej,

Jag har precis anlagt en lekpark till pojken min. Den är positionerad ganska så i mitten av tomten och är delvis på berg.
Själva gränsområdet är bestämt, men, nu till hur jag ska plantera, vad som ska planteras, samt bänk och belysning.

Jag har en plats som jag tycker vore bra för en parkbänk. Jag har även dragit ut el dit.

Det står still och jag behöver hjälp och råd.

När jag kommer hem ska jag ta bild från andra vinklar.


Tack på förhand.
 
  • Utomhusområde under konstruktion eller renovering med lekplats, grus, gräsmatta och träd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grävmaskin, lekplats, skottkärra, grushög, uthus och hus i soligt bostadsområde, anläggningsarbete pågår.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Lekplats och grävmaskin på dag med grönska, en vuxen och en himmel. Renovering eller uppbyggnad kan pågå.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
RolfRolf
  • Laddar…
Här har vi några vinklar till.
 
  • Uteplats med grus, lekplatsrutschkana, minigrävare, träd och buskar, markerat med gul ring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
RolfRolf
  • Laddar…
Lite uppdatering.

Här kan vi se den obligatoriska sandlådan i all sin prakt. Självklart är den säkrad mot två testosteronstinna hankatter.

För att fylla den åtgick nästan 1 m3 sand. Jag valde badstrandssand och tog den lilla CATen till hjälp 😂
 
  • Ett barns står i skopan på en stor CAT-grävmaskin utomhus på en solig dag med skog i bakgrunden. Barnet bär en blå jacka och röd keps.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Träbyggd sandlåda med lock i öppen ställning, visande verktyg och skruvlåda på grusmark i en trädgård med träd och grönt gräs i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
Jag valde en röd skogslönn som parkens mittpunkt. För att kvinnan skulle bli glad sattes också ett päronträd i ena hörnet.
Runt om parkens ena sida löper en låg stenmur och på baksidan planterade jag två asdyra småbistra som kommer klättra över muren. Kommer inte ihåg namnet.

I skrivande stund byggs ett staket.
 
  • En park med en röd skogslönn och en lekplats med gungbräda. Päronträdet sitter i ett hörn, stel mur vid ena sidan, träbord i mitten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyplanterat rött skogslönnträd stöttat av träpålar, omgiven av trädgårdsverktyg som en skottkärra och spade, mot bakgrund av träd och en rutschkana.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett nyplanterat träd på en grusad mark med en sittbänk i bakgrunden. Det är en klarblå himmel och gröna träd syns i fjärran.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
karinhoj och 9 till
  • Laddar…
Så fint! CATen blir toppen som komplement till övrig lekutrustning 🥰
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
Barn brukar gilla labyrinter och krypin så kanske en hängbjörk eller en pilkoja eller njurformad häck där det går att smyga undan lite?
 
Charlieflower Charlieflower skrev:
Barn brukar gilla labyrinter och krypin så kanske en hängbjörk eller en pilkoja eller njurformad häck där det går att smyga undan lite?
Det vore något det faktiskt.
En liten hängbjörk att sitta under.
 
B
Lite bärbuskar ochså och en max 10 cm djup plaskpöl att hoppa i :)
 
  • Gilla
greger911
  • Laddar…
B Bådablir9 skrev:
Lite bärbuskar ochså och en max 10 cm djup plaskpöl att hoppa i :)
Jag tänkte faktiskt bygga en bänk av överblivet virke och lite dräneringsrör. Köpte en dammpump till dito.

Nedan ser vi lite progress i projektet.
Gräsklipparen är inte en del av parken 😅
 
  • Inhägnad lekpark med sittplats under parasoll, en lekställning och en gräsklippare stående på grus. Bakom parken finns en liten byggnad och omgivande träd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Luc Reiner
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.