Egentligen borde jag inte ens skriva detta men....om man slår på hjärnan och tänker bara lite ..
om lampan slocknat, hur/vad skulle man gjort för för att byta ut den nu trasiga "glödlampan"?
 
  • Gilla
Farstatjej90
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Om vi kallar det med skruvarna som du knackar på för fästet och det som sitter i fästet och är ljust kan vi kalla för kupan så är meningen här att du skruvar ut skruvarna och sedan kan du antingen dra loss eller skruva loss kupan.
Då kommer du se det som lyser (kallat ljuskällor med vardagligt kallas det lampor).
Ta bort dessa. Du ska nu kunna se skruvar upp i taket som gör att fästet inte ramlar ner.
Du ska också se inkopplingen av el. Om det är en stickkontakt (går att koppla loss lätt) så dra ur den. Skruva ner fästet.

Tillägg: fästet kan också vara fäst i en krok i taket och spänd med skruvar mot taket.
Precis, kupan förstod jag att man kunde ta bort men, tänker på fästet. Trodde det var en betong som stack. Men men jag tänkte fel! Tack för tipset!!
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Egentligen borde jag inte ens skriva detta men....om man slår på hjärnan och tänker bara lite ..
om lampan slocknat, hur/vad skulle man gjort för för att byta ut den nu trasiga "glödlampan"?
Jo jag förstod att man kunde ta bort kupan såklart men sidorna, hade jag ingen koll på trodde den var fast där helatiden, vilket skulle va svårt att lägga in spotlights
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
K kevinh skrev:
Jo jag förstod att man kunde ta bort kupan såklart men sidorna, hade jag ingen koll på trodde den var fast där helatiden, vilket skulle va svårt att lägga in spotlights
Det är bra, nu har du lärt dig att tak är platta och armaturer är grejer som eftermonteraś och kan bytas, oftast jätteenkelt.🤓
 
  • Gilla
kevinh
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.