E Emelie Benson Eljarp skrev:
Anders har hotat stämma mig om jag inte raderar mitt inlägg. Undrar hur många fler han skrämt till tystnad genom åren? Han står inte ens med i företaget, Kaps Trading. Det är företaget bakom fakturorna. Bara hemsidan heter Glasfiberpoolstockholm.se vilket tyder på flertalet konkurser.
Han kan inte stämma dig (som privatperson) för något du skriver om firman, man kan inte "förtala" ett företag.

Sedan kan jag tillägga att du kan inte radera inlägg här på forumet, och forumet kommer att vägra radera. Just för att ingen skall kunna hotas för att radera.
 
  • Gilla
Ralph and Frank
  • Laddar…
KAPS trading AB eller glasfiberpool Stockholm som deras hemsida heter är ett riktigt oseriöst bolag. Baserad på tidigare trådar känns det som de har satt i system att lura sina kunder. Arbetet som utfördes visade sig vara under standard, med flera uppenbara brister i poolens installation. Arbetet har dömts ut av andra entreprenörer som kommit på plats och besiktat. Mycket felaktigheter och Anders vägrar ta något som helst ansvar. Det är lätt att vara efterklok men det fanns flera röda flaggor som vi borde ha uppmärksammat och inte lurats av deras lockpris. Redan i tidigt skede borde vi förstått att allt inte stod rätt till när exempelvis Kristin Hammersborg som äger bolaget skickar fakturor med 0 dagars betalningsvillkor, deras så kallade avtal är ren friskrivning på allt ansvar.

I början ger Anders Hammersborg ett trevligt och professionellt intryck. Både Anders och Kristin är trevliga och snabba på att svara på telefon och mail. Efter betalning är det svårt och få tag i dem, de kommer sällan ut och arbetar på utsatt tid utan har hela tiden nya ursäkter varför det blir förseningar. De meddelar inte heller om detta utan du får lägga mycket tid på att jaga dem och försöka förstå vart de är och varför de inte kommer. Det kunde gå dagar då vi inte fick tag i dem, eller att de dök upp, utan någon som helst information om detta. Ett projekt som skulle ta kort tid drog ut under hela sommaren och blev västligt dyrare. Vi har fått ta in offerter från andra för att färdigställa deras arbete, i vissa fall måste hela arbeten göras om då det var så dålig standard. Inte ens standard pool installationer kunde de göra rätt t.ex. är inte pump och filter korrekt installerade, Skruvar hänger löst från poolen mm.

Under projekt kräver de mer pengar annars hotar de med att lämna, tar betalt för samma arbete flera gånger och i vissa fall vill de även ha betalt för saker de inte ens utfört. Anders Hammersborg kan kan bli riktig otrevlig och obehaglig. Han höjer gärna sin röst och hotar med att lämna om han inte får mer betalt eller stämma dig för mer pengar. Spelar ingen roll hur noggrann man har varit i mail med dem. Jag förvånas över hur han ändrar karaktär från början när vi inledde diskussionerna. Hela vår sommar blev en mardröm efter att vi anlitade dem.

De talar gärna som sina tidigare kunder och hur det alltid är kundens fel att något har gått fel och hur de ”räddar” kunden och hjälper dem. Glömmer dock påpeka att de är där för att utföra ett jobb de har fått betalt för. Efter att de börjat prata om 3-4 kunden och kundens brister börjar man se ett mönster. Otroligt dålig självinsikt när man inte kan se en röd tråd och börja inse att det inte alltid är kunden utan kvalitén på ens egna utförda arbete.

Jag avråder starkt från att anlita bolag där Anders Hammersborg eller Kristin Hammersborg är engagerade i. Det finns allvarliga brister i deras arbete och förmåga att hantera problem. Det enda som är garanterat är att det blir dyrare och har ni tur så färdigställer de arbetet, men jag tror många precis som mig har fått ta in andra för att färdigställa deras arbete.
 
  • Ledsen
AMR74
  • Laddar…
R Ralph and Frank skrev:
KAPS trading AB eller glasfiberpool Stockholm som deras hemsida heter är ett riktigt oseriöst bolag. Baserad på tidigare trådar känns det som de har satt i system att lura sina kunder. Arbetet som utfördes visade sig vara under standard, med flera uppenbara brister i poolens installation. Arbetet har dömts ut av andra entreprenörer som kommit på plats och besiktat. Mycket felaktigheter och Anders vägrar ta något som helst ansvar. Det är lätt att vara efterklok men det fanns flera röda flaggor som vi borde ha uppmärksammat och inte lurats av deras lockpris. Redan i tidigt skede borde vi förstått att allt inte stod rätt till när exempelvis Kristin Hammersborg som äger bolaget skickar fakturor med 0 dagars betalningsvillkor, deras så kallade avtal är ren friskrivning på allt ansvar.

I början ger Anders Hammersborg ett trevligt och professionellt intryck. Både Anders och Kristin är trevliga och snabba på att svara på telefon och mail. Efter betalning är det svårt och få tag i dem, de kommer sällan ut och arbetar på utsatt tid utan har hela tiden nya ursäkter varför det blir förseningar. De meddelar inte heller om detta utan du får lägga mycket tid på att jaga dem och försöka förstå vart de är och varför de inte kommer. Det kunde gå dagar då vi inte fick tag i dem, eller att de dök upp, utan någon som helst information om detta. Ett projekt som skulle ta kort tid drog ut under hela sommaren och blev västligt dyrare. Vi har fått ta in offerter från andra för att färdigställa deras arbete, i vissa fall måste hela arbeten göras om då det var så dålig standard. Inte ens standard pool installationer kunde de göra rätt t.ex. är inte pump och filter korrekt installerade, Skruvar hänger löst från poolen mm.

Under projekt kräver de mer pengar annars hotar de med att lämna, tar betalt för samma arbete flera gånger och i vissa fall vill de även ha betalt för saker de inte ens utfört. Anders Hammersborg kan kan bli riktig otrevlig och obehaglig. Han höjer gärna sin röst och hotar med att lämna om han inte får mer betalt eller stämma dig för mer pengar. Spelar ingen roll hur noggrann man har varit i mail med dem. Jag förvånas över hur han ändrar karaktär från början när vi inledde diskussionerna. Hela vår sommar blev en mardröm efter att vi anlitade dem.

De talar gärna som sina tidigare kunder och hur det alltid är kundens fel att något har gått fel och hur de ”räddar” kunden och hjälper dem. Glömmer dock påpeka att de är där för att utföra ett jobb de har fått betalt för. Efter att de börjat prata om 3-4 kunden och kundens brister börjar man se ett mönster. Otroligt dålig självinsikt när man inte kan se en röd tråd och börja inse att det inte alltid är kunden utan kvalitén på ens egna utförda arbete.

Jag avråder starkt från att anlita bolag där Anders Hammersborg eller Kristin Hammersborg är engagerade i. Det finns allvarliga brister i deras arbete och förmåga att hantera problem. Det enda som är garanterat är att det blir dyrare och har ni tur så färdigställer de arbetet, men jag tror många precis som mig har fått ta in andra för att färdigställa deras arbete.
Men varför anlitade ni honom efter att jag stark avrått från det? Ni har ju haft exakt de problem som jag skrev om.
 
  • Gilla
PåLandet
  • Laddar…
C Catina skrev:
Men varför anlitade ni honom efter att jag stark avrått från det? Ni har ju haft exakt de problem som jag skrev om.
Lätt att vara efterklok, vi lurades av deras lockpris. Största misstaget vi gjort är att anlita dem.
 
R Ralph and Frank skrev:
Lätt att vara efterklok, vi lurades av deras lockpris. Största misstaget vi gjort är att anlita dem.
Tråkigt att jag inte lyckades med min avrådan.
 
  • Gilla
PåLandet
  • Laddar…
Hittade en gamla trådar i ett annat forum om Anders Hammersborg och Kristin Hammersborg (KAPS / https://www.glasfiberpoolstockholm.se) där de haft andra poolföretag som både gått i konkurs och varit svartlistade på ARN.



"Det finns inget registrerat bolag som heter Interpools. Anders Hammersborg kallar dock alla sina bolag för Interpools för då syns det ingenstans när bolagen bakom namnet går i konkurs. Vad han gör är att han startar nya bolag vartefter de konkar men kunderna märker inget eftersom man inte vet vilket företag som ligger bakom förrän fakturan kommer."


Länk: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=6866.10
 
  • Wow
AMR74
  • Laddar…
R Ralph and Frank skrev:
Hittade en gamla trådar i ett annat forum om Anders Hammersborg och Kristin Hammersborg (KAPS / [länk]) där de haft andra poolföretag som både gått i konkurs och varit svartlistade på ARN.



"Det finns inget registrerat bolag som heter Interpools. Anders Hammersborg kallar dock alla sina bolag för Interpools för då syns det ingenstans när bolagen bakom namnet går i konkurs. Vad han gör är att han startar nya bolag vartefter de konkar men kunderna märker inget eftersom man inte vet vilket företag som ligger bakom förrän fakturan kommer."


Länk: [länk]
Jo så är det. Just nu är det Kristin som äger Kaps. Har det ordnat sig för er? Själv har jag ett pågående mål i tingsrätten. Står dock lite stilla nu.
//Catina
 
  • Ledsen
AMR74
  • Laddar…
C Catina skrev:
Jo så är det. Just nu är det Kristin som äger Kaps. Har det ordnat sig för er? Själv har jag ett pågående mål i tingsrätten. Står dock lite stilla nu.
//Catina
Håll er borta från Glasfiberpool i Stockholm, KAPS trading/Anders Hammersborg/Kristin Hammersborg! Vill ni ha en pool, anlita ej detta företag och håll er borta från dessa personer.
 
  • Gilla
Ralph and Frank
  • Laddar…
R Ralph and Frank skrev:
KAPS trading AB eller glasfiberpool Stockholm som deras hemsida heter är ett riktigt oseriöst bolag. Baserad på tidigare trådar känns det som de har satt i system att lura sina kunder. Arbetet som utfördes visade sig vara under standard, med flera uppenbara brister i poolens installation. Arbetet har dömts ut av andra entreprenörer som kommit på plats och besiktat. Mycket felaktigheter och Anders vägrar ta något som helst ansvar. Det är lätt att vara efterklok men det fanns flera röda flaggor som vi borde ha uppmärksammat och inte lurats av deras lockpris. Redan i tidigt skede borde vi förstått att allt inte stod rätt till när exempelvis Kristin Hammersborg som äger bolaget skickar fakturor med 0 dagars betalningsvillkor, deras så kallade avtal är ren friskrivning på allt ansvar.

I början ger Anders Hammersborg ett trevligt och professionellt intryck. Både Anders och Kristin är trevliga och snabba på att svara på telefon och mail. Efter betalning är det svårt och få tag i dem, de kommer sällan ut och arbetar på utsatt tid utan har hela tiden nya ursäkter varför det blir förseningar. De meddelar inte heller om detta utan du får lägga mycket tid på att jaga dem och försöka förstå vart de är och varför de inte kommer. Det kunde gå dagar då vi inte fick tag i dem, eller att de dök upp, utan någon som helst information om detta. Ett projekt som skulle ta kort tid drog ut under hela sommaren och blev västligt dyrare. Vi har fått ta in offerter från andra för att färdigställa deras arbete, i vissa fall måste hela arbeten göras om då det var så dålig standard. Inte ens standard pool installationer kunde de göra rätt t.ex. är inte pump och filter korrekt installerade, Skruvar hänger löst från poolen mm.

Under projekt kräver de mer pengar annars hotar de med att lämna, tar betalt för samma arbete flera gånger och i vissa fall vill de även ha betalt för saker de inte ens utfört. Anders Hammersborg kan kan bli riktig otrevlig och obehaglig. Han höjer gärna sin röst och hotar med att lämna om han inte får mer betalt eller stämma dig för mer pengar. Spelar ingen roll hur noggrann man har varit i mail med dem. Jag förvånas över hur han ändrar karaktär från början när vi inledde diskussionerna. Hela vår sommar blev en mardröm efter att vi anlitade dem.

De talar gärna som sina tidigare kunder och hur det alltid är kundens fel att något har gått fel och hur de ”räddar” kunden och hjälper dem. Glömmer dock påpeka att de är där för att utföra ett jobb de har fått betalt för. Efter att de börjat prata om 3-4 kunden och kundens brister börjar man se ett mönster. Otroligt dålig självinsikt när man inte kan se en röd tråd och börja inse att det inte alltid är kunden utan kvalitén på ens egna utförda arbete.

Jag avråder starkt från att anlita bolag där Anders Hammersborg eller Kristin Hammersborg är engagerade i. Det finns allvarliga brister i deras arbete och förmåga att hantera problem. Det enda som är garanterat är att det blir dyrare och har ni tur så färdigställer de arbetet, men jag tror många precis som mig har fått ta in andra för att färdigställa deras arbete.
Ni som anlitat Anders/KAPS och sedan haft problem - vilka har ni vänt er till då?
 
A Arne Börjesson skrev:
Ni som anlitat Anders/KAPS och sedan haft problem - vilka har ni vänt er till då?
Har du haft problem med dem?
 
Stella07 Stella07 skrev:
Håll er borta från Glasfiberpool i Stockholm, KAPS trading/Anders Hammersborg/Kristin Hammersborg! Vill ni ha en pool, anlita ej detta företag och håll er borta från dessa personer.
Har du egen erfarenhet av dem?
 
A Arne Börjesson skrev:
Ni som anlitat Anders/KAPS och sedan haft problem - vilka har ni vänt er till då?
ARN, stämning (bör överstiga 100.000). Hänvisning till olika lagrum fungerar inte alls då de kör sitt eget race.
 
C Catina skrev:
Har du egen erfarenhet av dem?
Tyvärr. Har än idag ingen fungerande pool trots kostnader på ca 550.000 kr.
 
  • Ledsen
AMR74
  • Laddar…
Stella07 Stella07 skrev:
Tyvärr. Har än idag ingen fungerande pool trots kostnader på ca 550.000 kr.
Supertrist. Tråkigt att de bara kan och får fortsätta och fortsätta. Jag har en pågående stämning i tingsrätten just nu.
 
C Catina skrev:
Supertrist. Tråkigt att de bara kan och får fortsätta och fortsätta. Jag har en pågående stämning i tingsrätten just nu.
Vi kanske har hörts tidigare. Då jag vet om att det har förekommit våld så har jag duckat. Kan vi stämma tillsammans?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.