Hej.

Jag har köpt en begagnad altandörr utan handtag..... smart va? Modellen på dörren vet jag tyvärr inte, och det verkar vara svårt att hitta ett liknande handtag som passar rakt på. Därför använder jag mig utav någon av er som besitter denna kunskap.

Vet ni vad just mitt handtag heter.. bifogar hålbild och exakt hur det ska se ut.

Speciellt med två skruvar nere och två uppe..

Letar desperat efter detta!

Daniel
 
  • Altandörr sett inifrån med fokus på befintligt handtagsfäste med fyra skruvhål.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Altandörr utan handtag med skruvhål i mönster om två över och två under.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag gissar att det sitter ett låshus ASSA 310-35 samt något smalprofilbehör, jag har inga kataloger här för att identifiera behöret i bild men det ser ut som om det är i aluminium vilket är typiskt för Hoppe.
 
1 123abc skrev:
Jag gissar att det sitter ett låshus ASSA 310-35 samt något smalprofilbehör, jag har inga kataloger här för att identifiera behöret i bild men det ser ut som om det är i aluminium vilket är typiskt för Hoppe.
Hej.

Du har helt rätt.

Söker jag upp allt nu så ser det ut att komma från Nordan (ntech serien) med HOPPE. Finns ingenstans att köpa löst IRA man måste köpa en hel dörr. Haha så illa det kan bli, försöker köpa det genom ett glasmästeri som kanske kan köpa loss ett styck.

Tack för återkoppling.
 
Redigerat:
  • Gilla
Stefan Bengtsson
  • Laddar…
1 123abc skrev:
Varför skulle det inte gå att köpa behöret löst?
Gå inom du lokala låssmed.
Som privatperson var man tvungen att köpa just det låset med en komplett dörr då inte säljer styckvis.

Lite komiskt.
 
D dannedatdi skrev:
Som privatperson var man tvungen att köpa just det låset med en komplett dörr då inte säljer styckvis.

Lite komiskt.
Jag la till några länkar i tidigare inlägg.
 
1 123abc skrev:
Jag la till några länkar i tidigare inlägg.
Jag kan inget annat än att tacka och bocka. Det var precis vad jag behövde!!!

Trevlig fortsättning på veckan! 🤩
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.