Har netatmo sedan flera år. Nöjd.
Utegivare, 3 inne samt regn.
Mitt främsta användningsområde är dock inte regnmätning utan koll på temperatur ute och inne samt co2 för att kolla luftkvalitet. Inget behov av skärm då jag har skärm på mig och widget finns. Finns även api om man vill styra något och även integration med ifttt.
 
Stefan N Stefan N skrev:
Känns nästan som nåt som detta vore mer till nytta för mig. [länk]
Verkar inte alls dum.
 
optimizer optimizer skrev:
Har netatmo sedan flera år. Nöjd.
Utegivare, 3 inne samt regn.
Mitt främsta användningsområde är dock inte regnmätning utan koll på temperatur ute och inne samt co2 för att kolla luftkvalitet. Inget behov av skärm då jag har skärm på mig och widget finns. Finns även api om man vill styra något och även integration med ifttt.
Det hela började med Co2 för mig, jäkligt intressanta funktioner. När grannen nu säger att det minsann regnat hela 20mm under dagen kan jag säga. Nää bara 14,8😂
 
  • Haha
Hannuse
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Känns nästan som nåt som detta vore mer till nytta för mig. [länk]
Den verkar intressant.
Kan bli svårare med den exakta utomhustemperaturen, om man inte har möjlighet att ha regnmätaren på ett skuggsäkert ställe, eftersom det verkar vara en kombinerad regn/utetempgivare.
Och det är troligtvis optimistiks siffror angående den trådlösa räckvidden, eftersom det är 868MHz.
Jag har problem redan vid 25-30 meter, även om den bara ska gå genom en träfasad.

Dom hade även en klart intressant produkt för att mäta temperaturer, som går på den frekvensen som har lite bättre genomträngning (433MHz), och -30 till +60 grader.

Digital väderstation och trådlösa termometrar som visar inomhus- och utomhustemperatur samt luftfuktighet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
En till bra egenskap med Netatmon är att den klarar riktigt kallt klimat.
SPecen säger -40 grader, och det fungerar med all säkerhet.

Skärmdump av väderapp visar extrem kyla på -40,5 grader Celsius, med känslan av -49 grader.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Manganbangan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.