Blir inspirerad att bygga ett sågbord efter att ha sett diverse videos på tuben. Många använder tjock fin, tät och rak plywood med många lager. Var hittar man sån? Åker jag till Bauhaus och kollar är allt jag hittar tunn, missfärgad schweizerost. Jag vet inte ens vad jag ska söka på, heter det nåt speciellt? Är det björkplywood eller vilket träslag är lämpligt?
 
D
Björk är trevligt och det kan en proffsbygghandel plocka in åt dig, kolla med närmsta xl, k-bygg, beijer. Alternativet är att beställa tex från Calexico.
 
  • Gilla
Rejäl och 2 till
  • Laddar…
E ecceman skrev:
Blir inspirerad att bygga ett sågbord efter att ha sett diverse videos på tuben. Många använder tjock fin, tät och rak plywood med många lager. Var hittar man sån? Åker jag till Bauhaus och kollar är allt jag hittar tunn, missfärgad schweizerost. Jag vet inte ens vad jag ska söka på, heter det nåt speciellt? Är det björkplywood eller vilket träslag är lämpligt?
Tänk inte på vanlig plyfa eller plywood. Invenstera i en bit formplaywodd ( används vid gjutning betong ) den är vattenfast/slät yta och är otroligt stark. Kostar en slant, men betalar sig med tiden.
 
  • Gilla
ecceman
  • Laddar…
R
Björkplywood är det som gäller..
 
  • Gilla
ecceman
  • Laddar…
R
Furu är mycket bättre än den vanliga byggplywooden..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.