P
Jag har en extern EC fläkt CBAF 160 från Fjäråskupan, tillsammans med en takintegrerad fläkt med styrutgång.
Det finns totalt 8 lägen på fläkten där dessa delas jämnt men endast mellan 0-5V inte 0-10V vilket jag tycker det borde vara? Eller tänker jag fel? Någon här med samma system ?
 
P PeMa82 skrev:
Jag har en extern EC fläkt CBAF 160 från Fjäråskupan, tillsammans med en takintegrerad fläkt med styrutgång.
Det finns totalt 8 lägen på fläkten där dessa delas jämnt men endast mellan 0-5V inte 0-10V vilket jag tycker det borde vara? Eller tänker jag fel? Någon här med samma system ?
Vid snabb blick så verkar motorn ta 0-10V signal
Schematisk illustration av fläktinstallation med 0-10V styrsignalkoppling för extern styrning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
P
fgo fgo skrev:
Vid snabb blick så verkar motorn ta 0-10V signal
[bild]
Ja det är det jag också har läst.
 
Har du mätt upp spänningarna eller är det enligt manualen? Är det ny eller gammal installation?

På min franke-fläkt kan jag ställa varje nivå själv på tiondels volt 0.1-10V kan det vara en gammal inställning gjord avsiktligt? Låter dock lite konstigt att det bara är just till 5V då.

Är det för lite drag?
 
P
J JFrisk skrev:
Har du mätt upp spänningarna eller är det enligt manualen? Är det ny eller gammal installation?

På min franke-fläkt kan jag ställa varje nivå själv på tiondels volt 0.1-10V kan det vara en gammal inställning gjord avsiktligt? Låter dock lite konstigt att det bara är just till 5V då.

Är det för lite drag?
Det är en helt ny anläggning.
Jag upplever det som för lite drag, där av att jag börjat felsöka. Tror inte man kan ställa nivåerna själv här? Själva fläktkåpan är en Fjäråskupa Athena.

Ja det är uppmätta spänningar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.