Vi har börjat fundera på att bygga hus och tittat på det utbudet som finns. Jag gillar fiskarhedens koncept men har fastnat för ett hus från en annan tillverkare, som med en del modifikationer skulle bli helt perfekt.
Blir det mycket dyrare med ett egenritat fiskarheden hus?? De måste ju i så fall göra riktiga ritningar
Någon som byggt egenritat fiskarheden?
 
En kompis till mej lämnade ett egenritat hus för offert från FISKARHEDEN (egentligen ett omritat spoven tror jag) men det vart alldeles för dyrt. han bygger lösvirke nu istället. Anledningen till detta lär väl vara att så länge man bygger "deras" hus så har dom färdiga mallar så fort man ändrar nåt måste dom ju göra nya ritningar nya materialdimensioner med mera. Lämna offert till fler oberoende husleverantörer .
 
Tack för ditt svar.
Vi har tittat på ett av fiskarhedens hus som med små ändringar skulle funka för oss.
Vi kollar vidare.
 
Har vart i kontakt med fiskarhedenvillan och fått offert därifrån. vi har helt ändrat invädigt på ett av deras hus för att få det att stämma med våra önskemål. Detta kostade 25000 extra vilket i alla fall ajag tycker är billigt med tanke på omfattningen av ändringarna vi gjorde.

Dock så verkar de bli lösvirke för oss ändå då ja helst vill ha ett "knäckt" hus på ca 45 grader.

Mvh Fredrik..
 
Det verkar ju inte vara så dyrt. Vår tanke var att rita ett eget hus, men det tror jag blir för dyrt.
 
A
Det bästa ni kan göra är att lämna in till olika företag för offerter, då får ni en prisbild av vad det hela kan tänkas gå på. Vi har norpat idéer både från FH modell Fasanen samt från Lövsta Trähus modell Sommen, vi gick till en arkitekt som fick rita upp enligt våra önskemål och vi bygger nu helt själva i lösvirke, bra mycket billigare än vad båda husföretagen kunde ge oss...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.