He. Ska byta min diskmaskin som läcker. Fått ut den gamla och ska köpa en ny. Lite orolig för avloppsanslutningen som har droppat lite nu och det rinner vatten in i maskinen. Vill inte det ska läcka. Se bild. Vad kan jag behöva OM det nu läcker där.
 
  • Avloppsslang från diskmaskin ansluten till avlopp med droppande vatten och slangklämma.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan du ta en bild längre ifrån så man ser hela installationen? Det är svårt att förstå vad som är upp och ned just nu
 
Svårt att se på bilden men det ser ut som att avloppsslangen är kapad och man lagt gängtejp. Det är därför det läcker och att det kommer in vatten i maskinen tyder på att anslutningen sitter på fel ställe och att slangen inte dragits upp mot diskbänken
 
Nu är nya maskinen på plats ett helvete i sidled men det gick. Köpte en hållare för avloppslangen som jag försökte fästa högre än inloppet. Det läcker inte nu. Jag har en annan nipper på andra sidan som jag skulle kunna såga upp och använda men det kanske inte behövs.
 
  • Installation av avloppsslang högre än inloppet under diskbänk, inga läckor synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit avloppskoppling med slang under en handfat, fäst högt upp för att förhindra läckage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.