Hej! Vi flyttade i in vårt hus för två år sedan och i ett hörn av trädgården, vid huset, har dessa skott börjat hitta upp. De kom redan första sommaren vi bodde här men där och då reflekterade jag inte över att det eventuellt kan vara parkslide. Nu känner jag mig extremt nojig. Jag har dragit upp dem efterhand de dykt upp då jag som sagt inte alls misstänkt parkslide, de sitter väldigt hårt mellan plattorna. Någon parkslide-kunnig som kan ge råd? Är detta parkslide?

Stort tack på förhand.
 
  • Skott som växer mellan trottoarplattor, eventuellt parkslide, i en trädgård.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Växtskott som misstänks vara parkslide växande mellan trottoarplattor intill en husvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Växtskott som tittar fram mellan trottoarplattor vid en husvägg, möjlig parkslide.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nej, det är det inte.
 
  • Gilla
Josga
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Nej, det är det inte.
Hej Daniel. Tusen tack för snabbt svar!
 
K
D Daniel 109 skrev:
Nej, det är det inte.
J Josga skrev:
Hej! Vi flyttade i in vårt hus för två år sedan och i ett hörn av trädgården, vid huset, har dessa skott börjat hitta upp. De kom redan första sommaren vi bodde här men där och då reflekterade jag inte över att det eventuellt kan vara parkslide. Nu känner jag mig extremt nojig. Jag har dragit upp dem efterhand de dykt upp då jag som sagt inte alls misstänkt parkslide, de sitter väldigt hårt mellan plattorna. Någon parkslide-kunnig som kan ge råd? Är detta parkslide?

Stort tack på förhand.
Ett tips: ladda ner appen Lens, den identifierar det mesta!
 
vattenmelon
Jag lånar tråden. Lyckligtvis inte min tomt, men i närområdet. Vänligen se de 4 bifogade bilderna. Vågar någon med säkerhet bekräfta eller avfärda om detta är parkslide?
 
  • Täta gröna bladväxter som kan vara parkslide, med fokus på löven och grenar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Täta gröna blad av möjlig parkslide i närbild.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gröna blad som misstänks vara invasiva parkslide växer tätt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gröna blad av misstänkt parkslide i närbild mot suddig bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja, det är det.
 
  • Ledsen
vattenmelon
  • Laddar…
vattenmelon
D Daniel 109 skrev:
Ja, det är det.
Tack för svar. Glad att det inte är min tomt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.