Vår fem år gamla häll började leva lite sitt eget liv i våras. Först började den larma att det var kladd på den och stängde av sig. Jag öppnade den lite så att glaset lyftes något och jag tyckte det blev lite bättre, men det kan vara slumpen. Nu är problemet tillbaka och även timern kan starta av sig själv och sen stänga av sig. Det kanske tyder på att touchkontrollen börjar må dåligt? Läste nånstans att för någon Electrolux så kunde det komma in fukt från ugnen som ställer till det. Kan det vara en orsak?
 
A
M mikaelbe skrev:
Vår fem år gamla häll började leva lite sitt eget liv i våras. Först började den larma att det var kladd på den och stängde av sig. Jag öppnade den lite så att glaset lyftes något och jag tyckte det blev lite bättre, men det kan vara slumpen. Nu är problemet tillbaka och även timern kan starta av sig själv och sen stänga av sig. Det kanske tyder på att touchkontrollen börjar må dåligt? Läste nånstans att för någon Electrolux så kunde det komma in fukt från ugnen som ställer till det. Kan det vara en orsak?
Svårt att veta då vi inte vet vilken produkt det rör sig om
 
Hittade modellbeteckning EX677LEC1E
 
Det verkar hända då nåt kärl står på hällen närmast timern, kanske finns en koppling? Timern börjar leva sitt eget liv då.
 
Hade samma problem av ett annat fabrikat. Bytte kretskort. Reparatören trodde på dålig ventilation och att hällen blivit för varm.
 
Ok, tack för tipset.
 
Fick bytt kretskort på denna, och funkar bra nu. Vanligt fel enligt servicemannen.
 
  • Gilla
Ninjasmurfen
  • Laddar…
M mikaelbe skrev:
Vår fem år gamla häll började leva lite sitt eget liv i våras. Först började den larma att det var kladd på den och stängde av sig. Jag öppnade den lite så att glaset lyftes något och jag tyckte det blev lite bättre, men det kan vara slumpen. Nu är problemet tillbaka och även timern kan starta av sig själv och sen stänga av sig. Det kanske tyder på att touchkontrollen börjar må dåligt? Läste nånstans att för någon Electrolux så kunde det komma in fukt från ugnen som ställer till det. Kan det vara en orsak?
Det där är fel hos Siemens. Bor i bostadsrätt byggt 2016. Helt utrustat med Siemens vitvaror. Hade exakt det felet i julas. Bytte till Elektrolux. På näst senaste styrelsemötet sa vår ordförande att hon fått samma problem. Det visade sig att ytterligare en styrelsemedlem haft samma fel och bytt ut sin häll. Om du har Siemens kylskåp, var noga med att rengöra evackueringsröret för kondensvattnet. I föreningen har vi haft 4 sådana fel som lett till förstörda golv. Dessvärre gäller väl inte garantin.


Siemens = Skräp!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.