När vi började planera bygget och hade beställt huset med tillval och blivit informerade om det preliminära inflyttningsdatumet, så fick vi massor reaktioner på att det skulle ta så lååång tid att bygga huset.
Huset kom i slutet oktober och vi flyttar in i början på april. Ca 5 mån alltså, vilket vi tyckte var ganska snabbt jobbat för att bygga ett helt hus?! Nu när man är mitt uppe i det hela så känns det ju som att det gått mycket snabbare än så. De håller på att målar, tapetserar och kaklar för fullt och man är helt nipprig...
Själv tycker jag oxå att det känns bättre kvalitetsmässigt att det får ta sin tid, än att det kommer ett färdigtapetserat/kaklat hus med köket redan monterat på fabrik. Hur bra är det när huset ska fraktas långt?!

Ville bara dela med mig av mina tankar!
Lycka till alla!
//Stina
 
Jag kunde int elåta bli att skriva..
Vi har precis (iförrgår) fått vårt nybyggda hus levererat, som e fabriksbyggt, det har sen levererats i 20 mil till oss. Och måste säga att det är ABSOLUT inget fel med det byggsättet, mkt positivt faktiskt, Vårt hus har juh hela tiden stått inne, så det inte funnits nån risk för fukt, snö, blåst.. ja allt.. Det har tom plastats in för fraktningen, inomhus.
Det har gått himla smidigt och snabbt. Och snyggt som attans är det med..hehe.. :)

Så defenitivt inget fel med fabriskmonterade hus. :)
Jag tycker däremot det har varit skönt att slippa vänta på vårt hus, det har tagit allt som allt ca 4 månader och Vi flyttar in om två veckor!!!

Lycka till med ert hus!

/Jessica
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.