Vart får man tag på en Pax 230 i krom till ett bra pris? De flesta jag hittat är väldigt mycket dyrare på den kromade mot den vita.
Tips på andra badrumsfläktar i silver/krom med fuktstyrning?
 
Jo den kostar några hundra mer än den vita, men tänk på att de flesta billigare fläktar har bara vanliga glidlager där pax har riktiga kullager. Viktigt både för livslängd och ljudnivå. ( kan irritera mer än man tror efter ett tag) Tyvärr är det så att man får oftast vad man betalar för, så jag skulle hellre ta en vit pax än en billig kromad. Menhittar du nått bättre alternativ så tala gärna om det. Tycker oxå att dom är väl dyra.

Marc
 
Samma som på Elbutik, vilket är typ 400:- över vad den vita kostar. Så mycket dyrare borde den inte vara.
 
ThomasLindgren skrev:
Samma som på Elbutik, vilket är typ 400:- över vad den vita kostar. Så mycket dyrare borde den inte vara.
Vad baserar du det på? Priset beror ju på vad tillverkaren tycker det kostar extra i tillverkningskostnad, vad de vill ha för marginal samt förmodligen volymer. Har du inte sett den billigare så kostar den förmodligen 400 pix mer än den vita. Att den sedan kanske inte alls borde kosta mer än den vita sett till tillverkningskostnad eller liknande spelar ju ingen som helst roll...
 
phl skrev:
Att den sedan kanske inte alls borde kosta mer än den vita sett till tillverkningskostnad eller liknande spelar ju ingen som helst roll...
Precis, alltså borde den inte kosta mer...
 
pettersvarte skrev:
Kolla på [länk]
Tackar, beställt.
 
Krom på plast är faktist lite av ett problem. Ofta är det inte krom utan aluminium e.dyl.

Sen är det fri marknad de får ta en tusenlapp mer för den kromade om de önskar ;) Själv blev jag "avlurad" 150 spänn för en mattborstad krom istället för en vit termostatknopp.
 
ThomasLindgren skrev:
Precis, alltså borde den inte kosta mer...
Men ge dig, det finns inget "borde" i sammanhanget... Det är helt fritt till både tillverkaren, grossisten och handlaren att sätta vilket pris de vill ;)
 
Det tog tre veckor från beställning men har nu fått fläkten. Tog bara en dag från den skikades, levererad av DHL hem till dörren. Nu väntar jag bara på fakturan, för det fanns det ingen i paketet...
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.