Vill du njuta av dina fina odlingar i sommar men slippa vattna varje dag? Var då med och tävla om ett automatiskt droppbevattningssystem från GreenLine, EcoAqua S12.

EcoAqua droppbevattningssystem från GreenLine med solpanel, droppmunstycke i kruka och produktförpackning.

Systemet drivs av solenergi och anpassar bevattningen efter väderförhållande och säsong. 12 droppmunstycken och hela 15 m slang kan anpassas efter just dina krukor, odlingslådor och rabatter. GreenLines automatiska bevattningsystem har en enkel installation och du kan med fördel ansluta det till din regntunna.

Totalt värde: ca 3 200 kr

Så här tävlar du:

Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna bevattningssystemet, längst ner i den här tråden.

Fråga: Vad styr hur mycket systemet vattnar?

Svaret hittar du på greenline.eu.

Tävlingen pågår till fredagen den 14 juni då en vinnare utses.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Greenline för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Redigerat:
  • Gilla
EliGum och 7 till
  • Laddar…
Den vattnar lite men ofta. Det kan justeras i 5 steg via kontrollboxen, men den justerar även mängden beroende på väder, vid mulet väder blir det lite mindre mängd.

Det systemet skulle verkligen underlätta livet både för mig och mina växter. De skulle ha jävligt mycket bättre chans att överleva sommaren och öka även förbättra mina chanser för att få avnjuta färska grönsaker.
 
Hur mycket systemet vattnar styrs av säsong och väder, men stationen har även fem lägen där man kan styra mängden själv.

Jag har nyligen fått tag i en sliten IBC-tank för bevattning som jag lite hastigt kopplade till stuprören från huset och den har nu fyllts upp av regnen som varit.
Tanken står ganska högt beläget så jag har med liten budget ordnat enkel droppslang som jag kan sätta igång ner till växthuset och vattna med gravitationens hjälp, men det är än så länge helt manuellt skött av undertecknad och täcker inte vattningsbehovet i krukor där inne utan endast i två fasta bäddar.

För att slippa gå upp tidigare på morgonen och sätta igång det medan jag går med kannor till resten vore ett sånt här system väldigt skönt att ha. När det dessutom går på solenergi och kan använda just regnvatten känns det klockrent!
 
  • Gilla
Kristoffer Öhrn
  • Laddar…
Väderförhållanden samt en möjlighet till manuell inställning för hur mycket det skall vattnas styr systemet.

Det skulle vara perfekt i stugan då vi ibland är borta flera veckor och de små växthsuen och lådorna behöver lagom med vatten även när man inte är där
 
Vädret påverkar men det finns även manuell inställning styr.

Skulle ju passa oss perfekt i vårat budget växthus, nybörjare inom odling så vill inte lägga ner för mycket pengar ifall det inte är nåt för oss 🙂
 
Bevattningen styrs av hur mycket batteriet har laddat. Alltså mer sol, mer laddning, mer bevattning. Vi bor på en bergstomt vid havet. Vi har egenborrad brunn med dålig vattentillgång. Därför har vi vattentunnor och Ibc tankar där vi samlar regnvatten. En solcellsbevattning vore guld till barnens jordgubbs och smultron odlingar.
 
  • Gilla
Kristoffer Öhrn
  • Laddar…
Hur mycket den vattnar beror på vädret. Om det är sol laddar solcellen mer och då släpps mer vatten.
Jag har precis fått tillgång till mitt första hus och det är så mycket som ska köpas och fixas. Ett bevattningssytem hade underlättat så mycket då vi inte kan vara där hela tiden och det hade ändå varit så kul att kunna odla lite äntligen!
 
  • Gilla
Unikt namn
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vill du njuta av dina fina odlingar i sommar men slippa vattna varje dag? Var då med och tävla om ett automatiskt droppbevattningssystem från GreenLine, EcoAqua S12.

[bild]

Systemet drivs av solenergi och anpassar bevattningen efter väderförhållande och säsong. 12 droppmunstycken och hela 15 m slang kan anpassas efter just dina krukor, odlingslådor och rabatter. GreenLines automatiska bevattningsystem har en enkel installation och du kan med fördel ansluta det till din regntunna.

Totalt värde: ca 3 200 kr

Så här tävlar du:

Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna bevattningssystemet längst ner i den här tråden.

Fråga: Vad styr hur mycket systemet vattnar?

Svaret hittar du på greenline.eu.

Tävlingen pågår till fredagen den 14 juni då en vinnare utses.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

-----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Greenline för att de sponsrar den här tävlingen.
Bevattningsutrustningens vattenflöden bestäms och styrs av väderförhållanden och i vilken säsong vi befinner i. Vill man själv kontrollera flöden så finns möjligheten genom en manuell justering av bevattningstrustningen.

Just denna sommar skulle detta system vara ett helt ypperligt hjälpmedel för att kunna hjälpa oss och främst då min kära frus grödor på vårt sommarställe. Detta beroende av två olika omständigheter. Dels så har vi vårt sommarställe beläget ute på en havsö som kräver flera olika och ibland tidsödande transporter för att nå. Det andra för att jag nyligen ramlat och brutit ett lårben och därför idag har en mycket begränsad rörelseörmåga och därför inte kan transportera mig dit utan besvär och möda. Vi har faktiskt disskuterat just en sådan här lösning men inte hunnit genomföra tillräcklig research för att gå från tanke till handling än. Så för fruns egenuppdrivna växter och hopp om en bättre sensommar så skulle detta bli en både bra och ekonomisk fördelaktig lösning för oss.
 
Inställningen för tid mellan bevattningar och vädret styr .

Den skulle vara praktiskt för mina tomater och cilisar på balkongen när semestern närmar sig.
 
Väderförhållanden samt en möjlighet till manuell inställning för hur mycket det skall vattnas styr systemet.

Hade varit perfekt för köksträdgården, med detta system kanske mer grönska hade hamnat i grytorna än i komposten :D
 
Väderförhållande styr hur mycket, med andra ord, vid soligt väder vattnas det mer och mindre vid mulet. Styrs med solenergi.
Kan även manuellt justera olika lägen för att anpassa efter sina växter.

Vore perfekt för att kunna odla saker som behöver lite mer tid än fram till semestern för att bli färdigt. Blir ofta borta stora delar av semestern och därför blir jag så begränsad i vad jag kan odla för att kunna njuta av det istället flr att det torkar bort under semestern🫤 detta skulle förhoppningsvis lösa vattningsbiten toppenbra😊
 
Vädret och egna inställningsmöjligheter styr.

Idealiskt när man åker bort lite längre perioder, något som man kan unna sig när man är pensionär.
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vill du njuta av dina fina odlingar i sommar men slippa vattna varje dag? Var då med och tävla om ett automatiskt droppbevattningssystem från GreenLine, EcoAqua S12.

[bild]

Systemet drivs av solenergi och anpassar bevattningen efter väderförhållande och säsong. 12 droppmunstycken och hela 15 m slang kan anpassas efter just dina krukor, odlingslådor och rabatter. GreenLines automatiska bevattningsystem har en enkel installation och du kan med fördel ansluta det till din regntunna.

Totalt värde: ca 3 200 kr

Så här tävlar du:

Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna bevattningssystemet längst ner i den här tråden.

Fråga: Vad styr hur mycket systemet vattnar?

Svaret hittar du på greenline.eu.

Tävlingen pågår till fredagen den 14 juni då en vinnare utses.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

-----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Greenline för att de sponsrar den här tävlingen.
Bevattningen styrs dels av väderlek och dels av ett reglage man kan sköta manuellt.

Som ny på odling och med min första tomt visade det sig att jag hade ganska dålig koll på hur mycket grödor som var lagom var. Det blev visst väldigt mycket. Härligt förstås men också ganska bevattningskrävande. Det tar mig flera timmar att vattna allt. Dessutom kostar det en hel del att vattna med slangen i elkostnader. Det skulle verkligen underlätta rejält med denna hjälpreda. Så hjälp mig! 🌸
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vill du njuta av dina fina odlingar i sommar men slippa vattna varje dag? Var då med och tävla om ett automatiskt droppbevattningssystem från GreenLine, EcoAqua S12.

[bild]

Systemet drivs av solenergi och anpassar bevattningen efter väderförhållande och säsong. 12 droppmunstycken och hela 15 m slang kan anpassas efter just dina krukor, odlingslådor och rabatter. GreenLines automatiska bevattningsystem har en enkel installation och du kan med fördel ansluta det till din regntunna.

Totalt värde: ca 3 200 kr

Så här tävlar du:

Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna bevattningssystemet längst ner i den här tråden.

Fråga: Vad styr hur mycket systemet vattnar?

Svaret hittar du på greenline.eu.

Tävlingen pågår till fredagen den 14 juni då en vinnare utses.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

-----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Greenline för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar:
  • IDC-stationen har fem lägen så att du själv kan styra hur mycket det ska vattnas.
  • GreenLines automatiska bevattningssystem anpassar bevattningen efter väderförhållandet. Panelen har ett intelligent system som innebär att ju mer sol och därmed laddning, desto mer vattnar den var tredje timme
Motivering:
Jag har många fina tomatplantor ute i växthuset på 30 kvm, samt en hel del annat där (paprika, gurka, physalis, zucchini m.m) som behöver vattnas varje dag så här års. Ett automatiskt system skulle underlätta mycket, och öka chanserna till en riktigt bra skörd i år.
 
kolonistugan
Väderleken och hur fuktig jorden är och manuell inställning.

Taket på mitt växthus gick sönder av snötyngden i vintras. Har precis lagat det. Vinsten skulle bli en glad överraskning!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.