Garaget är tomtens stoea skamfläck.
Garaget är från 40-talet.
PÅ gaveln litet förråd och fd utedass (nu förråd).
vi använder garaget som förråd och verkstad. Mycket el går via garaget (till laddstolpe, ute-spa och gäststuga.
Fasaden bör inte vara några större öroblem att fixa. Går det att göra ngt åt taket? Skulle önska lägre puloettak, då befintligt garagetak skymmer vår vackra sikt över fälten. Finns något budgetalternativ, som går att lösa själv?
 
  • Slitet trägarage från 40-talet med förråd, använt som verkstad, och fråga om takombyggnad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Slitet 40-tals garage med förråd, använt som verkstad och förråd, med laddstolpe för el och högt tak som skymmer sikt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett förfallet garage från 40-talet med sliten träfasad och ett gammalt förråd och tidigare utedass i anslutning, omgivet av grönska.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gammalt garage från 40-talet med öppna dörrar som avslöjar innehåll av verktyg och förvaring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Förfallet 40-talsgarage med plåttak och brädfasader som används som förråd och verkstad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Utsikt över fält med träd i förgrunden och himmel med moln ovanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Låg budget. Köp utsorterat virke, leta material på blocket/facebook, återanvänd så mycket som möjligt och bygg allt själva.
Det mesta du beskrivet inte svårt men ni måste veta vad ni gör eller ha någon som vet det.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Välkommen till forumet, aen321!

Som glad amatör skulle jag först fråga mig: är husets och utbyggets konstruktioner sådana att de håller ihop när taket tas bort för att ge plats för nytt pulpettak? Jobbet underlättas ju om befintliga taket kan tas bort helt. Annars får ni försöka ha kvar de befintliga takstolarna under byggtiden.
Jag tänker mig att ni önskar ett tak ungefär som detta:

Gammal vedbod med befintligt sadeltak markerat för att visa var pulpettaket skulle kunna installeras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Eller kanske så här, som nog blir enklast? Papptak har ju fördelen att det kan läggas med taklutning ned till endast 4 grader.
Gamla vedbod med rött streck som visar framtida pulpettaks höjd, i behov av renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.