A AngelFB skrev:
I vårt fall behövde vi dra åt dräneringsventilen under pumpen ordentligt samt öppna upp bypassen lite.

Får pumpen inte vatten, ska du inte ha den gående. Kolla dräneringsventilen och dra åt den. Kolla o-ringen på locket så den inte är sprucken och så den sitter ordentligt. Sätt filtret på läge cirkulation. Fyll på vatten via skimmern och se om pumpen får vatten.
O-ringer ser bra ut likaså locket. Dräneringsventilen sitter som berget. Såg ut som att det skulle fungera men likt de andra gångerna slutar den cirkulera efter en stund.
 
Kolla så inte luckan i skimmern har fastnat i stängt läge blir den effekten du har, fråga hur jag vet.
 
T Trappa skrev:
Kolla så inte luckan i skimmern har fastnat i stängt läge blir den effekten du har, fråga hur jag vet.
Inte noterat något avvikande gällande luckan. Vattnet kommer in till skimmern.
 
  • Gilla
Trappa
  • Laddar…
Jag är första gångens poolägare. Poolen kom med huset. Jag har ringt in tekniker som förhoppningsvis kommer nästa vecka. Jag håller er uppdaterade för hur det går och om dom hittar något.

Ska göra ett sista försök idag själv dock, då med boll i skimmer förslaget.
 
Har du känt på luckan, den är inte tät när pumpen inte drar finns det vatten när sen pumpen går töms skimmern och pumpen släpper och du har vatten som vanligt igen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.