Fairlane
Hej,

En vän har fått en Broilking gasolgrill, i lite sämre skick. Jag hittar ingen tydlig modellbeteckning. Skylten avslöjar nog något, men inget som jag direkt kopplade till en modell från Broilking. Använd begagnad Broil King gasolgrill i rostfritt stål med slitet grillgaller och rost på huven, står på en trädäck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på en sliten märkskylt på en Broil King gasolgrill med modellnummer och teknisk information.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rostig invändig del av en Broilking gasolgrill med skadat galler och huven full av rost.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gallret är hopplöst slut, men vad värre är att det har ramlat ner stora bitar rost från huven.

Är det värt att försöka fixa i ordning den?
 
B
Ser ut att vara en Baron 490, kostar 12-13' ny. Skulle nog säga att det är värt att lägga lite pengar på att laga.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Kolla så brännarna fungerar som de ska. Mina tog slut på 5år. Var ett rent helvete att byta för de hade rostat fast och passformen var sådär. Ganska dyrt också. Grillkung Bl a har reservdelar. Du kan ju kolla priser på galler och brännare där
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Fairlane
Jag kan dock inte hitta locket som reservdel.
Bara grillgallret verkar gå på 2000 kr och brännarna en tusenlapp. Misstänker att locket inte lär vara billigt om man ens hittar något. Då börjar man fundera om det verkligen är värt det.
 
  • Gilla
Skip6711
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Jag kan dock inte hitta locket som reservdel.
Bara grillgallret verkar gå på 2000 kr och brännarna en tusenlapp. Misstänker att locket inte lär vara billigt om man ens hittar något. Då börjar man fundera om det verkligen är värt det
Du kanske inte behöver byta locket. Åtminstone i min Regal 590 så är det rejält gods. Trösta dig med att du bara har 4 brännare. Jag bytte 5 st...
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Fairlane
Skip6711 Skip6711 skrev:
Du kanske inte behöver byta locket. Åtminstone i min Regal 590 så är det rejält gods. Trösta dig med att du bara har 4 brännare. Jag bytte 5 st...
Kanske det. Blev lite förvånad när det var stora sjok som släppt. Kanske kan fungera att slipa bort det värsta och sen på med något sånt stoppar rosten och håller temperaturen?!
 
S Skogsmusen skrev:
[länk]

Här hittar du lock till 490:an, kostar en slant.
Användbar länk. Den snor jag. Tack!
 
Fairlane
Där fanns det ja. Ok, frågan är om man ska försöka bara fixa till locket efter att ha verifierat brännarna. Känns som att man snabbt kommer upp ri rätt stora pengar på att vara byta saker i hopp om att det är sista grejen som ska bytas.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.