Hej,

Jag går i tankarna att göra ett insynsskydd/en grind för att hålla barnen borta från bilvägen, min fråga är, tror ni att det räcker med att jag fäster reglarna i väggarna mellan carport och hus, eller måste jag gräva ner en betongplint?

Har bifogat en ritning på ett ungefär hur jag vill att den ska se ut, det är ca 2.8M vägg till vägg.
Hur tjocka reglar bör jag ha längst ut?

All tips välkomnas, tack!
 
  • Utrymme mellan hus och carport med gräsmatta, potentiell plats för insynsskydd/grind.
  • Ritning av ett insynsskydd/grind mellan carport och hus, ungefär 2.8 meter brett.
Eftersom gångjärnen sitter i en regel vid huset skulle jag slå ner ett markspjut i mitten.
En snedsträva även på staketdelen gör stt spjutet stabiliser varje gång grinden stängs men inte bär vikten av staketet fullt ut.
Om spjutet inte funkar bra så är det ett mindre jobb att gjuta en plint runt spjutet i efterhand.

Behöver du någonsin komma in med något fordon, trädgårdsmöbler etc så är en plint och en dubbelgrind smidigare.
 
  • Gilla
F.Z
  • Laddar…
Tack för feedback!
 
hej igen,

Vilka mått på stolparna skulle ni rekommendera om grinden ska vara ca 100 cm bred x 150 höjd?

Staket delen kommer vara ca 175 bred (minus måtten på solparna) x 180 cm hög.

Tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.