Har en liten Stiga bensinklippare med framdrivning som inte funkar längre. Vajern är OK. Vilka reservdelar kan hjälpa?
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Har en liten Stiga bensinklippare med framdrivning som inte funkar längre. Vajern är OK. Vilka reservdelar kan hjälpa?
Du får nog plocka isär och se om inte ev något drev har gett sig i kanske en utväxling, så att bara på texten går inte att säga något. Har du sökt på sprängskiss på den, brukar finnas.
 
T
är det remdrivning så brukar den bli ganska blanksliten efter ett tag, på vår honda var även ett av stagen lätt böjda så remmen blev inte riktigt spänd.
 
Jag lagade min farsas stiga collector 46 s i helgen.
Där hade remmen hoppat av, förmodligen pga att kåpan som skyddar remmen var trasig och gräs hade tryckts upp i remskivan. Det var inga bekymmer förutom att jag la klipparn på sidan och motorolja rann ut genom luftintaget så undvik det om du kan :)
 
Remdrivningen funkar bra, ingående remskiva på transmissionen snurrar men inte utgående axel. Det lutar åt att byta hela transmissionen, alltså växellådan som ska driva framaxeln.
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Remdrivningen funkar bra, ingående remskiva på transmissionen snurrar men inte utgående axel. Det lutar åt att byta hela transmissionen, alltså växellådan som ska driva framaxeln.
Ja, den brukar gå sönder förr eller senare...Och en ny transmisson är inte direkt billig har jag fått erfara.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.