Har nu gjort min första klippning med denna maskin och gräset var högt
Klippte på absolut lägsta nivån vilket är väldigt kort och med mulch. Har en del på tomten som är mer eller mindre ojämn, så fort det var lite ojämnt så skalperades gräsmattan. Dessutom sög det tag vid större ojämnheter då chassit gled upp och hjulen inte tog. Men finns många lägen på höjdjusteringen och lätt att ändra så inget problem.
Tyvärr så räckte inte 1 batteri till hela tomten. Jag körde Eco mode så den varvar upp och ner beroende på motståndet i gräset.
Jag är nöjd med klipparen men får köpa ett till batteri för att klara köra hela tomten även vid mycket högt gräs.
 
Om du har lite is i magen kan du göra en bra deal när du köper batteri.

Förre året sålde t.ex Bauhaus ut 2022 års 36v Ryobi batteri-motorsågar för 2000:- (ordinarie pris ~5k) med ett inkluderat 6A batteri vilket är ungefär samma pris som de vill ha för batteriet löst.

Jag köpte även 2021? års klipparmodell med 53cm klippdäck för kraftigt nedsatt pris också med ett 6a batteri så jag kom skapligt billigt undan totalt.
 
  • Gilla
TheGame
  • Laddar…
Jag har kört maskinen npgra ggr nu och jag är fortfarande nöjd.
Däremot undrar jag om det finns 3e parts kniv till klipparen.
Jag har inga stenar på tomten som jag kört in i men kniven ser svårt sargad ut med massa Jack längst eggen och slö känns den.
Jag slipade den men har inte kört än men det känns som kniven är rätt tunn i materialet och verkar slitas fort.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.