H hammeron skrev:
Ifrågasatte inte och frågade inte om det kostat mindre tidigare. Men det blir ju markant dyrare än Swerock tex, som har Hasselfors gräsmattejord för 950kr/kärra. Intressant notering var också att en mindre kärra på 500kg skulle få ett något billigare kg-pris. Vill de inte/kan de inte sälja?
Stämmer detta. Ringde också och kollade. Litet lass odlingsjord upp till 500 kg = 500:-. Stort upp till 750 kg = 1184:-
Lilla lasset är ju fortfarande väldigt prisvärt och med tanke på kvaliteten på produkten är det fortfarande billigt.
 
  • Gilla
hammeron
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Stämmer detta. Ringde också och kollade. Litet lass odlingsjord upp till 500 kg = 500:-. Stort upp till 750 kg = 1184:-
Lilla lasset är ju fortfarande väldigt prisvärt och med tanke på kvaliteten på produkten är det fortfarande billigt.
Om man vill ha 750kg, kan man då köpa två små lass istället och få det 184:- billigare?
 
tensiden tensiden skrev:
Om man vill ha 750kg, kan man då köpa två små lass istället och få det 184:- billigare?
Du får köra två gånger då, men det verkar rimligt…eller orimligt egentligen. Vad är det som lurar bakom det högre kilopriset för större lass. Kundservicen kunde inte svara på det, men höll med om att det verkade konstigt.
 
  • Gilla
tensiden
  • Laddar…
Litet lass=liten billig bil, stort lass=större dyrare bil ?
 
K Kapsyl skrev:
Litet lass=liten billig bil, stort lass=större dyrare bil ?
Tvärt om. En liten bil har större skillnad mellan egen totalvikt och 3500 kg. Lånar jag t ex något som väger över 2200 kg så får jag inte ens dra ett 1300 släp.
 
Z z_bumbi skrev:
Tvärt om. En liten bil har större skillnad mellan egen totalvikt och 3500 kg. Lånar jag t ex något som väger över 2200 kg så får jag inte ens dra ett 1300 släp.
Trodde han skulle få jorden levererad.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.