Jag har tagit bort en gammal Lundbergsportal och ersatt med en ram av mdf. Ramen sticker bara ut några mm utanför väggen. Nu ska jag ansluta golvsocklar och behöver tips hur jag gör det snyggast. Tänkte bara vinkla typ 20-30grader men det kanske hade gått att göra snyggare? Någon som har tycke och smak?
 
  • MDF-ram som sticker ut några millimeter från väggen med anslutande golvsocklar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyinstallerad mdf-ram och golvsockel i hörn av ett rum med trägolv och mönstrad tapet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En vit mdf-ram som sticker ut från en målad vägg, intill en trägolvsockel, med detaljerad kakel i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ttycker det ör snyggt när man gerar 45grader åt andra hållet mot vad du gjort och sedan en liten till bit som ärmgerad 45 grader. På så sätt fortsätter profilen på sockeln ända in till väggen.
 
  • Gilla
Unikt namn och 2 till
  • Laddar…
T Tompafix skrev:
Ttycker det ör snyggt när man gerar 45grader åt andra hållet mot vad du gjort och sedan en liten till bit som ärmgerad 45 grader. På så sätt fortsätter profilen på sockeln ända in till väggen.
Ah, först fattade jag inte hur du menade men sen kom jag på det. Ja det hade varit snyggt 👍
 
Så här menar jag
 
  • Gilla
gluecifer
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.