En vatten skada finns på det huset vi kanske ska köpa. Vatten läckan är åtgärdad men skadan finns där. Hur mkt kostar det att byta en stock på ett hus byggt 1904?
 
Milkshaken
Ojjj... Då måste du precisera vad för stock det gäller..... är det bjälklaget du menar eller vad är det ??? Kan du ta ett kort eller så ....?

Om du preciserar mera vad det gäller så kan vi lättare ge hjälp.
 
Personligen skulle jag aldrig våga ge ett pris på något sådant innan i alla fall fasaden öppnats upp så att man kan se omfattningen av skadan.

Om ni funderar på huset så diskutera detta med besiktningsmannen, ett exakt pris lär vara omöjligt att få men denne kanske kan bedöma om fukten vandrat vidare in i bjälklaget etc så man får en hum om hur mycket som behöver öppnas upp.
Möjligen kan denne även tipsa om företag i trakten som är duktiga på dylika jobb.

Lycka till.
/Kent
 
Vi ska dit en snickare på onsda så får han titta påt å säga va d kostar. Jag kanske ska tillägga att det inte finns nån mäklare inblandad.

Men ja skulle vilja veta redan nu bara ett hum om vilken prissumma det kan handla om.
 
Återkom gärna med besked, blir liksom lite nyfiken.

/Kent
 
Som tur var, var det inga problem med stocken. Så jag kan inte komma med prisuppgifter.
Nu får vi se om vi köper huset *håller tummarna*

//
Tezz
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.