Hej, spabad som brummat i 25 månader säger att det är tid för service. Allting fungerar, hittar ingen förklaring bland olika som säljer service vad som faktiskt ingår.

Alla säljare säger att det är viktigt för att undvika dyrare reparationer i framtiden, men utbytet kostar ju ändå lika mycket. Bara att när det inte fungerar ringer jag hit någon. Eller byter en lättare del själv.

Är jag helt dum? Borde jag se på det som man ser på service av bilen? Eller är det faktiskt rätt onödigt så länge ingenting faktiskt inte havererar?

Någon som har erfarenhet?
 
Den service som behövs gör du själv. Pipecleaner, byta vatten, rengöra filter, putsa och städa. Polera locket. Det du också kan göra är att titta innanför panelerna på alla rörkopplingar så de inte läcker. Är det någon som droppar så spänn åt muttern. Droppar det fortfarande så byt packning.
Någon annan service gör man inte utan att någon komponent, exempelvis pump, elektronik eller ozonrenare inte fungerar.
 
S s97danl skrev:
Den service som behövs gör du själv. Pipecleaner, byta vatten, rengöra filter, putsa och städa. Polera locket. Det du också kan göra är att titta innanför panelerna på alla rörkopplingar så de inte läcker. Är det någon som droppar så spänn åt muttern. Droppar det fortfarande så byt packning.
Någon annan service gör man inte utan att någon komponent, exempelvis pump, elektronik eller ozonrenare inte fungerar.
Tack. Det var det jag misstänkte. Några tusenlappar för att öppna och se att allting ser bra ut. Då kör jag själv den delen.
 
  • Gilla
Byggsnyggen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.