n_sandstrom n_sandstrom skrev:
Dom verkar vara enda stället i Sverige som lovar i-serien innan sommarn är slut, klart bra selling-point 🙂
Har med tänkt på det. Sen när det börjar närma sig så flyttas datumet fram bara "ojdå".
Oklart om faktiskt leverantören prioriterar olika ÅF eller om det är påhittat
 
F flaektrem skrev:
Har med tänkt på det. Sen när det börjar närma sig så flyttas datumet fram bara "ojdå".
Oklart om faktiskt leverantören prioriterar olika ÅF eller om det är påhittat
Fast nu har dom ju ändrat sitt "början av juni" till att vara tydliga med att det gäller en begränsad leverans, känns ju rätt på riktigt iallafall.

Övriga har nyss bytt datum från juni till augusti. Men det kan ju vara pga att dom redan bokat upp alla som ska landa i juni.
 
Viktig aspekt för de som bryr sig. Segway bjuder endast på 1 års 4g, därefter tar man betalt för detta. Bra att känna till så man inte blir överraskad.
 
i-serien har inte heller 4g från start, men går att köpa box som tillägg. Men ja, samma sak där, abonnemang kostar även per år.
 
På utländska forum läser man ofta att det är problem att hitta bra GPS signal för basplattan. Alltså själva klipparen får inte tillräcklig signal för att påbörja klippning.
Är det något ni upplevt?

Sen undrar jag om det är många som köpt till och verkligen har användning för Access+ modulen för 4G uppkoppling?
Jag har WiFi täckning på hela tomten
 
Redigerat:
F flaektrem skrev:
På utländska forum läser man ofta att det är problem att hitta bra GPS signal för basplattan. Alltså själva klipparen får inte tillräcklig signal för att påbörja klippning.
Är det något ni upplevt?

Sen undrar jag om det är många som köpt till och verkligen har användning för Access+ modulen för 4G uppkoppling?
Jag har WiFi täckning på hela tomten
Aldrig haft problem med.
Jag kör 4g, men har inte wifi över hela å andra sidan.
 
En annan grej jag tänkt på. Vad händer med garantier med Segways produkter om ÅF konkar eller försvinner?
 
Ang antennplacering.

Röd = laddare
Blå = antenn

Om rött kryss är tilltänkt plats för laddare, skulle det funka att ha antennen på nocken norrut då?
Norra taket är garaget, 1,5 våning lägre än övriga taket.

Antennen skulle ha bra täckning mot himlen, men skulle huset störa kommunikationen mellan antenn och robot?

Vad är det för frekvens på kommunikationen?
 
  • Satellitbild av ett hus med markerade platser för laddare (röd) och antenn (blå), med nedre byggnaden som garage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har skaffat en Navimow i105. Klarar 500m2. (Det finns även i108 som fixar 800 m2). Maskinen har ett vettigt pris tycker jag. Skillnaden på i och H serien är väl i praktiken klipphöjden där H kan ställas högre. Men det är knappast aktuellt för en vanlig villa-trädgård. Tror att höjden är motorstyrd på H, men är litet osäker. Annars är det i praktiken samma maskiner, även om H sägs vara mer robust byggd. Om det är så vet jag inte, men tycker nog att i- modellen känns gedigen.
Installationen gick smidigt. Det tog dock litet tid (ha tålamod) med mappningen. Efter några tester så kom jag på att det är smartast att låta maskinen mappa automatiskt, och sedan justera där det behövs. Det fungerar bra med zoner om det finns avgränsning med gångar mellan gräsytor, men jag har inte lyckats "dela" en gräsyta. Den klipper snyggt. Är tyst. Det blir en något bred oklippt kant i vissa lägen om man kör vision. Längs med plattor kan man med fördel stänga av kameran så att den kör ut över plattorna.
Navimow klipper lika snyggt. Har kamera för att upptäcka hinder så det är inget problem med träd och buskar eller trädgårdsmöbler eller annat som hamnat på gräsmattan.
 
  • Gilla
YuGi
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.