Hej!

Vi funderar på att bygga ett modulenthus, men vågar vi? Efter att ha läst på forumet så börjar jag tveka!!
 
Hej Patrik, vi funderar också på ett modulenthus, jag har fått väldigt positiva intryck av dem, de var jättesnabba med att skicka oss en katalog (vi bor utomlands) och av sex olika företag, var de de enda som inkluderade ett "välkomstbrev" och därtill ett mycket trevligt och personligt sådant.

Jag är kanske löjlig, men jag tyckte det var viktigt.
Vi flyttar förmodligen hem till Skåne igen nästa år nån gång, och hoppas att vi skall ha råd att bygga nytt då, vi hoppas att kunna hålla oss under 2,3 miljoner för allt, tomt och totalentreprenad, men efter att ha läst runt här lite undrar jag hur rimligt det är egentligen :(
 
Vi byggde ett nytt modulenthus på 192 m2 för snart två år sedan och med tomt, garage, häck, plattor, mur ja allt vad som behövs så har vi nu landat in på ca 2,2 miljoner. Det bör fortfarande vara möjligt nu misstänker jag att hamna runt 2,3

//Anders
 
Fick "pärmen" idag ch landade på 4,165´:- på ett Dalby 1 med och inredd övervånin med garage! Tycker det är lite för mycket......
Men huset är kanon och standarden likaså.
 
Hej MrsT,

Visst kan ni hamna under 2,3miljoner inkl. allt med Modulenthus. Det som avgör det är priset för tomten.


Hälsningar
Martin Lahger / Modulenthus
 
Hej patrik659,

Gällande om du vågar köpa Modulenthus eller inte så kan bara rekomendera att dig att göra det. Vi har så många fördelar med vårt sätt att bygga inomhus. Vår Inget Strul kampanj förtydligar och förstärker ännu mer att Finndomo koncernen ett säkert val inom husbranschen.
Sist men inte minst så måste du som kund vara påläst, med det menar jag att du måste läsa igenom bilagorna till kontraktet ordentligt. Bilagorna är Finndomos Allmänna avtalsvilkor, montageförberedelser, leveransbeskrivning och ABS05. Dessa ska du läsa igenom samt diskutera med din säljare om där är något som är oklart.


Hälsningar
Martin Lahger / Modulenthus
 
Bara det att man som företag tvingas till att starat en "inget strul"- kampanj kfår ju mig att tänka mig för både två och tre gånger. Tycker dock att era hus verkar toppen, men man har ju förstått att många är missnöjda!
 
Hej patrik659,

Inom Finndomo koncernen sattes för en tid sedan ett krav att vi skulle ha 0-fel vid alla våra slutbesiktningar. Ett system för detta har arbetats fram och vi kallar detta för Inget Strul.
Inget Srul har fallit väl ut, idag har vi över 80% 0-fels hus vid slutbesiktning. Inget Strul är ingen kampanj utan ett sätt för oss att leva.


Hälsningar
Martin Lahger / Modulenthus
 
Vår första byggansvarig (vi är inne på vår tredje) för vårt hus hävdade att det var 50% felfria hus från Modulent . Och det var han mycket stolt över att berätta. Själv är jag inte så imponerad över att man varannan gång lyckas bygga ett hus utan fel.

/Jens
 
Hej Jens!

Jag tycker vi är på god väg med vårt noll fels tänkande. Idag har vi över 80% felfria hus vid slutbesiktning. Vi ska ha med i tankarna att minsta lilla tapetskada eller märke i trägolvet som inte ryms inom golvbranschens riksorganisations bedömningsregler för skönhetsfels blir direkt en besiktningsanmärkning.

Hälsningar
Martin Lahger / Modulenthus
 
Har själv valt ett norrgården, och när man pratar med andra och läser i andra forum så är det inte bara modulenthus så har fel och strular ibland. Och oftast brukar det vara de som får något fel som skriver. För det är ju inte så att man läser hur bra och mysigt man bor i sitt totalt felfria hus. Vet några som hade götenehus som strula ordentligt, glömdes grejer hit o dit.. Som sagt .. allt beror på den mänskliga faktorn :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.